pkk ve sempatizanları
(bkz: sempatikmisiniz lan)
assagiya tarihimize gecmis yuzlerce buyuklu kucuklu kurt isyanlarindan en onemlilerini yaziyorum.
1806, baban aşireti, abdurrahman paşa isyanı
1833-1837, mir muhammed (soran) isyanı
1843, bedir han isyanı
1855, yazhan şer isyanı
1878-1881, şeyh ubeydullah nehri isyanı
1919-22, simko (ismail ağa) isyanı
11 mayıs 1919, ali batı isyanı
21 mayıs 1919, mahmut berzenci isyanı
6 mart 1921, koçgiri isyanı
4 eylül 1924, beytüşşebab isyanı
13 şubat 1925, şeyh sait isyanı
10 haziran 1925, nehri isyanı
7 ağustos 1925, reşkotan-raman isyanı
kasım 1925, 1. sason isyanı
16 mayıs 1926, 1. ağrı isyanı
21 ocak 1926, hazro isyanı
7 ekim 1926, koçuşağı isyanı
26 mayıs 1927, mutki isyanı
13 eylül 1927, 2. ağrı isyanı
7 ekim 1927, bıcar isyanı
6 temmuz 1929, it resul isyanı
20 eylül 1929, tendürek isyanı
26 mayıs 1930, savur isyanı
20 haziran 1930, zilan isyanı
21 temmuz 1930, oramar isyanı
7 eylül 1930, 3. ağrı isyanı
24 ekim 1930, pülümür isyanı
eylül 1930, 2. mahmut berzenci isyanı
kasım 1931, şeyh ahmed barzani isyanı
ocak 1937, 2. sason isyanı
21 mart 1937, dersim isyanı
1950-74 yılları arasında kürt siyasi hareketi yonundeki girisimler olur, 61’de silopi’de kdp kurulur.64’de kddkd (kurt devrimci demokratik kultur dernegi), 74’de tksp (turkiye kurdistan sosyalist partisi) olusumları, 74-76 arasında kawa, denge kawa, kuk, rizgari, ala rizgari, tekoşin adlı orgutler ve 78’de lice’nin fis koyunde pkk kuruldu.sadede geliyorum, fakirligi, koylerde su ve elektrik olmayisini yada surekli kesintiyi bahane edenler gumushane’nin hakkari’den sonra en fakir 2.il oldugunu biliyorlar mı? yada kastomunu’nun en fakir iller arasinda dogu’daki bircok ille yarisabilecek kadar kotu durumda oldugunu.simdi bu 3 ilimizin karsılastırmalarını yazıyorum,
*ucretsiz muayene icin yesil kart kullanım oranı:
hakkari-%53
gumushane-%21
kastamonu-%16
*kacak elektrik kullanımı:
hakkari-%70-80
gumushane-%20-30
kastamonu-%5-10
*milli savunma bakanlığının 1998 yılında resmi belgelere dayanarak acıkladıgı kurtulus savası’nda kayıtlı sehit olanların sayısı : hakkari: 21
gümüşhane: 329
kastamonu: 5160
dogu’daki hızlı nufus artısını, bir ailenin 2 duzine cocuk sahibi olma sebebine cok optimist bakıyorsanız buyrun bi de buraya bakınhttp://www.milliyet.com.tr/2005/12/23/guncel/gun06.html neden sadece dogu’da ilkokul okumayan insanların 15-20 tane cocuk sahibi olmasini bi daha dusunmek gerekli gibi.sorunun kaynagı, fakirlik, yoksulluk, sosyal sorunlar olsaydı eger gumushane’de de kastamonu’da da, ataturk bustleri parcalanır, ogretmen vurulur (bizim koye ogretmen atanmıyor), doktor yakılır, fakirligi sebeb gosterip turlu siddet eylemleri; kamu kuruluslarını taslama, polis otolarına silahlı eylem gibi olaylar boy gosterirdi.
simdi bu entry’mi ayrımcılık diye bakanlar olacak, fasizm yapıyor bu bilgic burada diyenler olacak, insanları birbirine dusurmek istiyor diyenler cıkacak suphesiz, lakin amacım bu degil, amacım; aynı topraklarda, aynı bayrak altında sorun olmadan yasanırken kimlerin neden ve ne sebeblerle ne yaptıgını gostermek, eger bunun adı ayrımcılık yada ırkcılık ise amenna.buna kıskırtma yahut provakasyon diyenler olursa eger biraz arastırsınlar.neden (bu azınlık kelimesini yazmak bile zor geliyor aslında)azınlık olarak nitelendirilen diger topluluklar boyle veryansın etmemistir merak icersindeyim.
ve eger bu entry bi sekilde muhakeme edilecek ise eger oncelikle suraya bakmanızı tavsiye ederim.
#390000
edit:link bi ara calısmıyordu, su an duzgun.
1806, baban aşireti, abdurrahman paşa isyanı
1833-1837, mir muhammed (soran) isyanı
1843, bedir han isyanı
1855, yazhan şer isyanı
1878-1881, şeyh ubeydullah nehri isyanı
1919-22, simko (ismail ağa) isyanı
11 mayıs 1919, ali batı isyanı
21 mayıs 1919, mahmut berzenci isyanı
6 mart 1921, koçgiri isyanı
4 eylül 1924, beytüşşebab isyanı
13 şubat 1925, şeyh sait isyanı
10 haziran 1925, nehri isyanı
7 ağustos 1925, reşkotan-raman isyanı
kasım 1925, 1. sason isyanı
16 mayıs 1926, 1. ağrı isyanı
21 ocak 1926, hazro isyanı
7 ekim 1926, koçuşağı isyanı
26 mayıs 1927, mutki isyanı
13 eylül 1927, 2. ağrı isyanı
7 ekim 1927, bıcar isyanı
6 temmuz 1929, it resul isyanı
20 eylül 1929, tendürek isyanı
26 mayıs 1930, savur isyanı
20 haziran 1930, zilan isyanı
21 temmuz 1930, oramar isyanı
7 eylül 1930, 3. ağrı isyanı
24 ekim 1930, pülümür isyanı
eylül 1930, 2. mahmut berzenci isyanı
kasım 1931, şeyh ahmed barzani isyanı
ocak 1937, 2. sason isyanı
21 mart 1937, dersim isyanı
1950-74 yılları arasında kürt siyasi hareketi yonundeki girisimler olur, 61’de silopi’de kdp kurulur.64’de kddkd (kurt devrimci demokratik kultur dernegi), 74’de tksp (turkiye kurdistan sosyalist partisi) olusumları, 74-76 arasında kawa, denge kawa, kuk, rizgari, ala rizgari, tekoşin adlı orgutler ve 78’de lice’nin fis koyunde pkk kuruldu.sadede geliyorum, fakirligi, koylerde su ve elektrik olmayisini yada surekli kesintiyi bahane edenler gumushane’nin hakkari’den sonra en fakir 2.il oldugunu biliyorlar mı? yada kastomunu’nun en fakir iller arasinda dogu’daki bircok ille yarisabilecek kadar kotu durumda oldugunu.simdi bu 3 ilimizin karsılastırmalarını yazıyorum,
*ucretsiz muayene icin yesil kart kullanım oranı:
hakkari-%53
gumushane-%21
kastamonu-%16
*kacak elektrik kullanımı:
hakkari-%70-80
gumushane-%20-30
kastamonu-%5-10
*milli savunma bakanlığının 1998 yılında resmi belgelere dayanarak acıkladıgı kurtulus savası’nda kayıtlı sehit olanların sayısı : hakkari: 21
gümüşhane: 329
kastamonu: 5160
dogu’daki hızlı nufus artısını, bir ailenin 2 duzine cocuk sahibi olma sebebine cok optimist bakıyorsanız buyrun bi de buraya bakınhttp://www.milliyet.com.tr/2005/12/23/guncel/gun06.html neden sadece dogu’da ilkokul okumayan insanların 15-20 tane cocuk sahibi olmasini bi daha dusunmek gerekli gibi.sorunun kaynagı, fakirlik, yoksulluk, sosyal sorunlar olsaydı eger gumushane’de de kastamonu’da da, ataturk bustleri parcalanır, ogretmen vurulur (bizim koye ogretmen atanmıyor), doktor yakılır, fakirligi sebeb gosterip turlu siddet eylemleri; kamu kuruluslarını taslama, polis otolarına silahlı eylem gibi olaylar boy gosterirdi.
simdi bu entry’mi ayrımcılık diye bakanlar olacak, fasizm yapıyor bu bilgic burada diyenler olacak, insanları birbirine dusurmek istiyor diyenler cıkacak suphesiz, lakin amacım bu degil, amacım; aynı topraklarda, aynı bayrak altında sorun olmadan yasanırken kimlerin neden ve ne sebeblerle ne yaptıgını gostermek, eger bunun adı ayrımcılık yada ırkcılık ise amenna.buna kıskırtma yahut provakasyon diyenler olursa eger biraz arastırsınlar.neden (bu azınlık kelimesini yazmak bile zor geliyor aslında)azınlık olarak nitelendirilen diger topluluklar boyle veryansın etmemistir merak icersindeyim.
ve eger bu entry bi sekilde muhakeme edilecek ise eger oncelikle suraya bakmanızı tavsiye ederim.
#390000
edit:link bi ara calısmıyordu, su an duzgun.
affedilen vazgecilendir, o affedildi cunku ondan vazgecildi.
k.iskender
k.iskender
#390000 nolu entry ile kendisinden yeterli bilgi almamı saglamıstır, kısaca turk’un ve kürt’un kardes oldugunu ve pkk elebasi apo’nun kalles oldugunu belirten soylem icin bosdur bu soylem demistir bu bilgic.
bu yasak konulurken, kuran-ı kerim okunmus olmalı diye dusunmemi saglayan yasak.keza, sokakta gezerken turban takılmalı diye bir ibare bulunmamaktadır, sadece ibadet sırasında basın acık olmaması gibi bir ibare mevcuttur benim bildigim kadarıyla(ayetleri rica edecegim).ataturk musluman degil miydi de kılık kıyafet inkilabını gerceklestirdi? ozgurluktur diye yarın birgun kara carsaflı sekiller goruldugunde digerlerinin neden onlar gibi karalara burunmediklerini sormayacaklar yada cogunluk olduklarında zorlamayacaklar mı? ayrıca basortusu ile turbanın ayrımını yaptıgımızda bu yasagın sebebini daha net gorecegiz sanırım.bir tek biz akıllı degiliz be, herkes dusunebiliyor.
idam filan hikaye boylesine, olur kurtulur serefsiz, cezavinde gerekli cezayı (!) alacagından suphem yok.damat kogusuna merhaba demistir bile.
ilginc olan, bu baslık altında henuz yazılmıs olanların ya bir donemden, yada sadece belli isyandan bahsetmis olmasıdır.oysa, sayısını hatırlayamadıgım kadar isyan ornegi vardır ilk entry’de.elbette, kimse sutten cıkmıs ak kasık degildir, elbette isyanlar bastırılmıstır, cezalar iyi yada kotu verilmistir, ama her etki akabinde tepki getirir, sarmaldır bu sav ve gercektir.din olgusuna cumhuriyet’in ilk donemlerinde de bugununde de sozum ona olgun yaklasmak, seyhleri, irticayı getirmistir, getirecektir, ozgurlugun sınırı olmazsa adı ozgurluk degildir, ve bu sınırın adı demokrasidir, ve laiklik sozum ona olgunlugu anlamak isteyenlere anayasamızda kendini iyice anlatmıstır, yine anayasamıza gore laiklik temel ilkemizdir, ve bunu kabul etmeyenler cezalandırılmıstır ve cezalandırılacaktır.
genel kanının aksine cezaevinde, hayli medyatik olduklarından ve alacakları cezaların agırlından dolayı (eger f tipine konulmazlarsa) gayet rahat olacaklarını düşündüğüm şahıslar.
guzin abla bunlari yazarken uzerinde ne var?
son entrymin yedigi eksi oylar sayesinde sozlugumuzde de bulundugunu dusundugum birilerinin kurdugu hayalin samimi arkadasca tekrarlanması.
hayal icinde yasayan bok icinde ölür.
goetica tam gaz devam etmekte.
alkollu gecen gecenin sabahi bilinmeyen bir evde uyanildiginda; nerdeyim lan ben?.
ne yaptın deme lan allahsız! ben sana taptım, taptıım, taptııım be yav, bir pul niyetine harcadin beni be!
hakkı buluta saygilar.
hakkı buluta saygilar.
hep beraber gorulen iki insan icin kullanilan soz.
en erkeninden milli olma sansıdır, erkek cocuklar icin.
nietzsche öldü!
cafe sahibiyse masturbator sahıs amenna lakin deilse (bkz: yavaaaş salla)
olursem kabrime gelmeyin dememis miydim?
silahli saldırı degilse bile silahli savunma cözümdür.vicdani ret’i savunanlar iş savunmaya gelince kendi yakinlarini, kendi topragini savun(a)mayacaksa (bkz: vicdansiz reddi) diye degistirilmelidir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?