"yarım kalmış bir cümle gibi bırakıp gittin,
düşen hep ben oldum en küçük kımıldanışında senden..."
louis aragon
1897 dogumlu fransiz sair-yazar. cagdas siirde aciklik ve akiciliga verdigi onemle iz birakmis, siirlerinin bir cogu sarki yapilmistir. onu en cok mutlu ask yoktur soylemi ve siiriyle hatirlariz.
(bkz: beceriksiz)
(bkz: elsa nın gözleri)
"kendimle uzlasmak gibi bir arzum yok, olmadi da hic george brassens’in besteledigi ve yayginlastirdigi mutlu ask yoktur, 1943’de yazdigim bir siirin dizesidir. soz konusu mutsuzluk, isgal yillarinin mutsuzlugu, fransa’nin icinde bulundugu o acikli durumda mutlu bir ask olabilir miydi? ortak bir mutsuzlukta bireysel mutluluklarin olamayacagi temasi, o zamanlar isledigim bu tema, aslinda, hemen yazdigim tum yapitlarda da var. gercekten, bu siirde ortaya cikan sorun, mutlu askin olup olmayacagi degil, mutlu ciftin olup olmayacagidir. kadin-erkek ciftini, erkegin ve kadinin en yuce sekli olarak dusundugumu soylemistim. umarim gelecek gunler kadin-erkek ciftine mutluluk tasir." louis aragon
yazarin bu aciklamayi yapmasinda en buyuk sebep buyuk bir ihtimalle insanlarin agir melankolik yapılarindan kaynaklanmaktadir oyle ki insanoglu olumsuzluklari zamana yayarak yaninda tasimakta cok beceriklidir.
yazarin bu aciklamayi yapmasinda en buyuk sebep buyuk bir ihtimalle insanlarin agir melankolik yapılarindan kaynaklanmaktadir oyle ki insanoglu olumsuzluklari zamana yayarak yaninda tasimakta cok beceriklidir.
(bkz: bırakıp gittin beni)
(bkz: guller ve leylaklar)
(bkz: doruklarin uykular ustune yukseldigi yer)
(bkz: elsaya siirler)
(bkz: dekorlar)
(bkz: inanmiyorlar bana)
(bkz: kizil afis)
(bkz: kullerinden dogan anka kusu)
(bkz: meshur dunya)
(bkz: sarki soyluyorum)
(bkz: siir sanati)
(bkz: yalniz insan)
(bkz: doruklarin uykular ustune yukseldigi yer)
(bkz: elsaya siirler)
(bkz: dekorlar)
(bkz: inanmiyorlar bana)
(bkz: kizil afis)
(bkz: kullerinden dogan anka kusu)
(bkz: meshur dunya)
(bkz: sarki soyluyorum)
(bkz: siir sanati)
(bkz: yalniz insan)
dadaizm den sonra geleneksel olana yönelen fransız şair. üç silahşörler gibi halk hikayelerinden bahseder. geleneksel olanı yadsıma hatasına düşmüş iki şairden biridir.
(bkz: ramak kalmıştı)
(bkz: luis aragones)
"sana büyük bir sır söyleyeceğim: kapat kapıları ölmek daha kolaydır sevmekten, bundandır işte benim yaşama katlanmam sevgilim."
"gitmeden önce düşün; çünkü döndüğünde bulduğunla, giderken bıraktığın asla aynı olmayacak."
"yangın halinde yasak çıkış kapısı."
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?