kartal tibet

akhillius
kartal tibet (d. 27 mart 1938, ankara) türk sinema oyuncusu, yönetmen, senarist.

ankara üniversitesi devlet konservatuarı tiyatro bölümü’nden mezun oldu. uzun yıllar ankara’da tiyatro oyunculuğu yaptı. suat yalaz’ın 1960 yılında yarattığı çizgi roman karakteri karaoğlan’ın sinemaya uyarlanan karaoğlan altay’dan gelen yiğit adlı filminde başrolü üstlendi. dönemin jönlerinden cüneyt arkın’ın çizgi roman karakterleri malkoçoğlu ve kara murat olarak seyircinin karşısına çıkması, bu tür macera filmlerinin popülerliğini arttırdı. karaoğlan’ın orta asya’da başlayan serüvenleri, kartal tibet’in başrolü üstlendiği 1966 yapımı baybora’nın oğlu ve camoka’nın intikamı, 1967 yapımı bizanslı zorba ve yeşil ejder ve 1972 yapımı karaoğlan geliyor adlı filmlerle devam etti. tibet daha sonra sezgin burak’ın yarattığı tarkan’ı, 1969’da sinemaya uyarlanan tarkan adlı filmde canlandırdı. bu filmi 1970’de tarkan gümüş eyer, 1971’de tarkan viking kanı, 1972’de tarkan altın madalyon ve 1973’de tarkan güçlü kahraman kolsuz kahramana karşı takip etti. tosun paşa filmiyle 1976 yılında oyunculuğu bırakıp yönetmenliğe başladı "çok severim kartal tibeti"

önemli filmleri arasında ölmeyen aşk, dağlar kızı reyhan, senede bir gün, sultan, zübük, gol kralı ve şalvar davası yer alıyor.

2007 yılı itibariyle kanal d’de yayınlanan zoraki koca adlı televiyon dizisini yönetmektedir. 2008 yılında ise yeni ve show tv’de yayınlanmaya başlanacak hayat güzeldir dizisinin yönetmenliğini üstlenmiştir.

aldığı ödüller
2006 antalya altın portakal film festivali yıldırım önal anı ödülü
2002 antalya altın portakal film festivali yaşam boyu onur ödülü

epikuros
en güzel kemal sunal filmlerinin de yönetmenidir ayrıca. görünüş olarak küp şeklinde düzgün bi kafaya sahip olduğu ve boynunun, kafasını sağa-sola çevirmesine olanak vermeyecek kadar gövdesine yapışıkmış gibi durduğu söylenebilir. mesela sağa bakmak istediğinde asla kafasını çevirmezdi, bütün vücuduyla o tarafa dönerdi
bu özelliğiyle robot rollerini hiç zorlanmadan oynabilirdi fakat o dönem bilim kurgu olayı gelişmediği için, kendini kör ve ağırbaşlı-efendi aşık rollerine verdi.

"hnn hnnalan nnayır" şeklinde hnnlı konuşma tekniğinin de sinemadaki öncülerindendir, boynunun omuzlarının arasına konuçlandırılmış ve sabitlenmiş olması o tür sesler çıkarmasına neden olmuş olabilir, ama çok tutulmuştur o dönem hnnn’lı konuşma, yaratıcıdır o zaman.
ankakusu
turk sinemasinin bana kalirsa en yakisikli aktorlerinden. lakin kendisi su an sadece yas olarak degil goruntu olarakta yaslanmis, cokmustur.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol