nasıl denir ?...
en underrated ressamlardan biridir. ara tonları sık kullanmıştır. bir çok resmini sembolizm etkisi altında yapılmış olsa da belli bir akımın temsilcisi değildir. desen çalışmaları, en az yağlıboya çalışmaları kadar enteresandır.
hüseyin avni lifij
akademik resim formasyonuna sahip değilken, amatör cesaretle çizdiği kadehli-pipolu otoportre hayatında bir dönüm noktası olan, çallı kuşağı ressamı. aralarında simgeci çalışmalarıyla farklılık gösteren tek ressamdır bu arada.
http://www.sanalmuze.org/sergiler/contentxy.php?sergi=29&ic=75&pg=0
soldan üçüncü olan, otoportreye dikkat lütfen:
1909 yılındaki giyim tarzına bakınız!
bir de şimdiki örümcek kafalıların giyinmek istediklerine.
soldan üçüncü olan, otoportreye dikkat lütfen:
1909 yılındaki giyim tarzına bakınız!
bir de şimdiki örümcek kafalıların giyinmek istediklerine.
(1886, samsun - 2 haziran 1927, istanbul), çerkes ressamdır. simgeci (sembolist) bir yaklaşımla lirik resimler yapmıştır.
resme ilgisi çocuk yaşlarda başladı. doğumundan kısa bir süre sonra ailesi istanbula geldi. nümune-i terakki mektebinde (istanbul lisesi) eğitim gördüğü yıllarda ilk resimlerini yaptı. kısa süre sonra sanayi-i nefise mektebinde eğitim gördü, sonra osman hamdi beyin önerisi üzerine şehzade abdülmecit tarafından parise gönderildi.
1909-1912 arasında, akademik anlayışta resimler yapan fernand cormonun atölyesinde öğrenim gördü. ancak bu atölyedeki katı kuralcı tutumu benimsemedi, simgeci fransız ressam puvis de chavannesı kendine model aldı.
1912de osmanlıya döndü ve 1923e değin çeşitli liselerde resim öğretmenliği görevinde bulundu. 1914-1918 arasında dönemi hükümetince şişlide kurulan bir atölyede nazmi ziya, namık ismail, hikmet onar ve ibrahim çallı ile birlikte bir süre çalıştı, savaş resimleri yaptı. 1924te sanayi-i nefise mektebinde öğretmen oldu. 1926da bir ay pariste kaldı ve dekoratif sanatlar öğretimi ile ilgili incelemeler yaptı. istanbula döndükten sonra aynı kurumda süsleme dersleri verdi.
lifij romantik ve simgeci yaklaşımı ile 1910 kuşağı sanatçılarından farklı bir üslup geliştirmiştir. daha çok akşam ışıkları içinde resimlediği manzaraları izlenimci (empresyonist) bir yaklaşımı anımsatsa da, bunlardaki doğa, izlenimcilerin bilimsel renk çözümlemeleriyle baktıkları doğadan farklı, ışığın bur anlık değişimiyle yakalanan bir zaman kesitidir.
lifij renkleri ustaca kullanarak ışığın gizemli etkisiyle şiirsel bir atmosfer yaratmıştır. işığı renklere ayrıştırmasıyla izlenimci, özellikle büyük figürlü kompozisyonlarındaki kurgu ve desenleriyle akademik konuları ele alış biçimiyle de simgeci bir tutum içinde olmuştur. ancak bütün bu özelliklerin bireşimi niteliğindeki resimi sonuçta daha çok simgecilere yaklaşır. lifij yağlıboya çalışmalarının yanı sıra çok sayıda figür, yapı ve doğa desenleri de çizmiştir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/h%c3%bcseyin_avni_lifij
resme ilgisi çocuk yaşlarda başladı. doğumundan kısa bir süre sonra ailesi istanbula geldi. nümune-i terakki mektebinde (istanbul lisesi) eğitim gördüğü yıllarda ilk resimlerini yaptı. kısa süre sonra sanayi-i nefise mektebinde eğitim gördü, sonra osman hamdi beyin önerisi üzerine şehzade abdülmecit tarafından parise gönderildi.
1909-1912 arasında, akademik anlayışta resimler yapan fernand cormonun atölyesinde öğrenim gördü. ancak bu atölyedeki katı kuralcı tutumu benimsemedi, simgeci fransız ressam puvis de chavannesı kendine model aldı.
1912de osmanlıya döndü ve 1923e değin çeşitli liselerde resim öğretmenliği görevinde bulundu. 1914-1918 arasında dönemi hükümetince şişlide kurulan bir atölyede nazmi ziya, namık ismail, hikmet onar ve ibrahim çallı ile birlikte bir süre çalıştı, savaş resimleri yaptı. 1924te sanayi-i nefise mektebinde öğretmen oldu. 1926da bir ay pariste kaldı ve dekoratif sanatlar öğretimi ile ilgili incelemeler yaptı. istanbula döndükten sonra aynı kurumda süsleme dersleri verdi.
lifij romantik ve simgeci yaklaşımı ile 1910 kuşağı sanatçılarından farklı bir üslup geliştirmiştir. daha çok akşam ışıkları içinde resimlediği manzaraları izlenimci (empresyonist) bir yaklaşımı anımsatsa da, bunlardaki doğa, izlenimcilerin bilimsel renk çözümlemeleriyle baktıkları doğadan farklı, ışığın bur anlık değişimiyle yakalanan bir zaman kesitidir.
lifij renkleri ustaca kullanarak ışığın gizemli etkisiyle şiirsel bir atmosfer yaratmıştır. işığı renklere ayrıştırmasıyla izlenimci, özellikle büyük figürlü kompozisyonlarındaki kurgu ve desenleriyle akademik konuları ele alış biçimiyle de simgeci bir tutum içinde olmuştur. ancak bütün bu özelliklerin bireşimi niteliğindeki resimi sonuçta daha çok simgecilere yaklaşır. lifij yağlıboya çalışmalarının yanı sıra çok sayıda figür, yapı ve doğa desenleri de çizmiştir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/h%c3%bcseyin_avni_lifij
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?