halhal

sirinsem gunahim ne
kadınların ayaklarına taktıkları metal bileklik bir nevi.

ayrıca cahiliye döneminde sadece fahiselerin kullandığı aksesuar.amacı ise halhal’ın yürürken çıkardığı ses dolayısıyla bu kadınların toplum içerisinde farkedilmelerinı sağlamak.
dönemin bedevi erkeklerin bir nevi pavlov un iti olduklarını gösterir.
türban’ın ve tesettürün islamda ki yerine-zamanının koşullarını dikkate alarak-bir de bu açıdan bakmakta yarar var.
ohannessenpetersburgerking
bazi afrika kavimlerinde kadinlarin sahip oldugu tek mal varligi.. bu durum oyledir ki; kadinlar sadece bir kere takarlar sokmek icin kirmak gerekir. altin, gümüs gibi madenlerden yapilmis,etli, enine boyuna bir taki. sekli semali standarttirbu sebepten afrika standartlarinda cok iyi de para yaptigi sanilmaktadir
emma the gold one
süs değil uzuvdur kimi için. herhangi bir ip de bu görevi görür - hatta daha iyi olur kışın çünkü çorap morap zor oluyor sallantılı olan metaller- çıngır çıngır sallanmasa da renk katar ayak, bilek, bacak üçlüsüne.
xerxes
nefis bir baris manco sarkisi. baris manco bu sarkiyi vakti zamaninda nazan soray’a verdi ama baris manco yorumu benim icin her zaman onde gelir. bu sarki baris manco’nun 1979’da cikardigi "sozum meclisten disari" albumunde yer alir.

aksam olup gun batinca
daglara huzun cokunce
lale sumbul boynunu egip
kurt kuzuya kem bakinca

koye doner nazo gelin
yavru ceylan gibi kacar
seke seke caydan gecer
nazo gelin ayagina takar
hal,hal

bir bakisi canlar yakar
gulusune cihan deger
nazo gelin ayagina takar
hal hal

ayaginda gumus hal hal
ince nakis gumus hal hal

yedi koyun yigitleri
agalari ve beyleri
bosyere durmus beklerler
yaralidir yurekleri

gitti gelmez nazo gelin
yavru ceylan gibi kacar
seke seke caydan geäer
nazo gelin ayagina takar
hal hal

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol