balalayka filminin müzikleri ile eşkiya filminin jenerik müziklerinin bestecisidir kendisi.
aşkın arsunan
aşkın arsunan müziğin içine doğan şanslı müzisyenlerden. şanslı çünkü her bir odasından farklı bir müziğin duyulduğu bir evde büyümüş. trompet çalan baba sait arsunan aynı zamanda kontrbas, keman, akordeon ve piyano çalan bir multi enstürmanist. halen amerika’da piyano öğretmenliği yapan abla ayla jordan ankara devlet konservatuarı’nda öğrenci, ağabey neşet arsunan konservatuarın trombon bölümünde okuyor, dayılar ve amcalar müzisyen, ailenin türk müziği kanadı ise anne gülfem arsunan.
arsunan’ın müzisyenlik macerası radyonun karşısına geçip duyduğu müzikleri mızıkayla çalarak başladı. ardından hemen hemen kendisiyle aynı boyda olan bir enstrümana, akordeona geçti. kısa bir süre sonra akordeondaki klavye pratiğiyle piyanoya hiç zorlanmadan geçiş yapan arsunan ilkokuldan sonra ankara devlet konservatuarı’na girdi ama klasik müziğin dışına çıkmak isteyen tüm iyi müzisyenlerin başına geldiği gibi okuldan uzaklaştırıldı. konservatuar eğitimine istanbul’da devam etti ama 15 yaşında profesyonel müzik hayatına başlamıştı bile.
70’li yıllarda turhan eteke orkestrası ile yurtdışına çıkan arsunan uzun yıllar isveç’te kaldı. semus müzik akademisi’nde carl axel hall ile yaptığı çalışmalar müzikal vizyonunun gelişmesine katkıda bulundu, değişik gruplarla çalışmaya başladı, evlendi ve çocukları oldu.
80’li yıllarda, başta isveç olmak üzere avrupa’nın çeşitli ülkeleri ile amerika’da müzisyen, aranjör ve besteci olarak çalışan aşkın arsunan’ın aynı sahneyi paylaştığı isimler arasında; isveç’in ‘süperstar’ı sayılabilecek olan lil babs, janet jackson ve vokal caza damgasını vurmuş olan güçlü ses patti austin sayılabilir. amerika’da belgesel film müzikleri de yapan arsunan 1988’de türkiye’ye döndü. 90’lı yıllarda ise fatih erkoç, onno tunç, zuhal olcay, sertab erener, sezen aksu ve levent yüksel gibi türkiye’nin önde gelen isimleriyle çalıştı, bu arada çeşitli film ve reklam müziklerine imzasını attı, türk sinemasının son dönem önemli filmlerinden eşkıya’nın jenerik müziklerini ve balalayka’nın da film müziklerini yaptı.
www.artliveon.com
arsunan’ın müzisyenlik macerası radyonun karşısına geçip duyduğu müzikleri mızıkayla çalarak başladı. ardından hemen hemen kendisiyle aynı boyda olan bir enstrümana, akordeona geçti. kısa bir süre sonra akordeondaki klavye pratiğiyle piyanoya hiç zorlanmadan geçiş yapan arsunan ilkokuldan sonra ankara devlet konservatuarı’na girdi ama klasik müziğin dışına çıkmak isteyen tüm iyi müzisyenlerin başına geldiği gibi okuldan uzaklaştırıldı. konservatuar eğitimine istanbul’da devam etti ama 15 yaşında profesyonel müzik hayatına başlamıştı bile.
70’li yıllarda turhan eteke orkestrası ile yurtdışına çıkan arsunan uzun yıllar isveç’te kaldı. semus müzik akademisi’nde carl axel hall ile yaptığı çalışmalar müzikal vizyonunun gelişmesine katkıda bulundu, değişik gruplarla çalışmaya başladı, evlendi ve çocukları oldu.
80’li yıllarda, başta isveç olmak üzere avrupa’nın çeşitli ülkeleri ile amerika’da müzisyen, aranjör ve besteci olarak çalışan aşkın arsunan’ın aynı sahneyi paylaştığı isimler arasında; isveç’in ‘süperstar’ı sayılabilecek olan lil babs, janet jackson ve vokal caza damgasını vurmuş olan güçlü ses patti austin sayılabilir. amerika’da belgesel film müzikleri de yapan arsunan 1988’de türkiye’ye döndü. 90’lı yıllarda ise fatih erkoç, onno tunç, zuhal olcay, sertab erener, sezen aksu ve levent yüksel gibi türkiye’nin önde gelen isimleriyle çalıştı, bu arada çeşitli film ve reklam müziklerine imzasını attı, türk sinemasının son dönem önemli filmlerinden eşkıya’nın jenerik müziklerini ve balalayka’nın da film müziklerini yaptı.
www.artliveon.com
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?