goremiyorduk kendisini ama son gunlerde gorur olduk. eskisi gibi vira bismillah klavyesine sarilmiyor ama az da yazsa yine de aramizda. guzel bi$i.
alorarola
bir suredir goremiyoruz kendisini, merak icerisindeyiz., yoklugu farkediliyor.
#979192
tecrübesine ve tercümesine ihtiyacımız olan yazar.
tecrübesine ve tercümesine ihtiyacımız olan yazar.
heteroseksüel olan herkese homofobik muamelesi yapıyor ya, bana kalırsa kendisi heterofobik. işte bütün mesele bu.
eşcinsel olunca insanların tek kimliği bu mu oluyor? ahmet, ayşe oluşlarının önüne mi geçiyor cinsel kimlikleri? sanırım böyle oluyor ki hiçbir eşcinselin ağzından bu kelime ve bu kelimeyle ilintili kelimeler, yakarışlar vs. düşmüyor.
ferzan özpetek de böyle. iyi yönetmen. her filminde eşcinsellik vurgusu yapıp da baymasa cidden iyi yönetmen. ama yönetmenliğinin önüne eşcinselliğini getiriyor. küçük iskender de öyle, çük iskender olarak anılır oldu. alorarola da böyle, ismiyle değil eşcinselliğiyle anılıyor çünkü bunun için ciddi çaba sarf ediyor. dört duvar arasında kimin ne yaptığı kimseyi ilgilendirmez arkadaş. ben belki yatakodamda orji ayinleri düzenliyorum. çıkıp diyor muyum "ben orji manyağıyım ruhumda var, ama sevin beni, niye sevmiyosunuz, orji yaptığım için mi?" vs. vs. demediğim için de kimseden rahatsız olmuyorum. homo, hetero, zoofili, aseksüel her türlü insan gibi günlük hayatımı olağan şekliyle yaşıyor. cinselliğe gelince kapımı kapatıp dilediğimi yapıyorum. nedir yani?
ferzan özpetek de böyle. iyi yönetmen. her filminde eşcinsellik vurgusu yapıp da baymasa cidden iyi yönetmen. ama yönetmenliğinin önüne eşcinselliğini getiriyor. küçük iskender de öyle, çük iskender olarak anılır oldu. alorarola da böyle, ismiyle değil eşcinselliğiyle anılıyor çünkü bunun için ciddi çaba sarf ediyor. dört duvar arasında kimin ne yaptığı kimseyi ilgilendirmez arkadaş. ben belki yatakodamda orji ayinleri düzenliyorum. çıkıp diyor muyum "ben orji manyağıyım ruhumda var, ama sevin beni, niye sevmiyosunuz, orji yaptığım için mi?" vs. vs. demediğim için de kimseden rahatsız olmuyorum. homo, hetero, zoofili, aseksüel her türlü insan gibi günlük hayatımı olağan şekliyle yaşıyor. cinselliğe gelince kapımı kapatıp dilediğimi yapıyorum. nedir yani?
#974661
birileri bir yerlerde house md için "her bölümünde miserable kelimesi en az bir defa geçen dizi" demişti.
alorarola da entrylerinde "homofobi" kelimesini kullanmadan edemiyor gibi.
birileri bir yerlerde house md için "her bölümünde miserable kelimesi en az bir defa geçen dizi" demişti.
alorarola da entrylerinde "homofobi" kelimesini kullanmadan edemiyor gibi.
#974634
homofobinin normal ve iyi bir şey olmadığını üstüne bastıra bastıra söylemeye çalışan yazar. homofobik derken hakaret etmeyi amaçladığını düşünmüyorum lakin kendisi öyle düşünüyorsa bana göre en ağır hakaretlerden biri. kendisini şahsen tanımıyorum ama severek takip ediyorum.
homofobinin normal ve iyi bir şey olmadığını üstüne bastıra bastıra söylemeye çalışan yazar. homofobik derken hakaret etmeyi amaçladığını düşünmüyorum lakin kendisi öyle düşünüyorsa bana göre en ağır hakaretlerden biri. kendisini şahsen tanımıyorum ama severek takip ediyorum.
saygı duyduğum bir insandır ama şunu belirtmeden de edemeyeceğim. polüler l-manyak döneminde kunteper canavarı vardı, bilen bilir. nerde birisi adını ansa "rın rın rın kun kun.." diye orda biterdi, gelir adını ananı kendi etten kılıcından geçirirdi. sevgili alorada da benzer bi tutum var. sözlükte birisi ibne, eşcinsel, labunya, transeksüel dedi miydi, hemen akabinde aloranın "rın rın rın" diye orda bitip herkesi homofobi kılıcından geçirmesini beklemelisiniz. ben alıştım buna, hazır kıta pozisyona geçip aloranın olayı nasıl homofobiye bağlayacağını beklemeye koyuluyorum. kendisinin itham ettiği herkes gerçekten homofobik mi bilmiyorum. öyle bile olsa bu çok kötü bir şey değil sanırım. ama kendisi birilerine homofobik demeyi önemli bir silah sanıyor, onları bu şekilde cezalandırdığını düşünüyor. anlam bakımından bakınca homofobik olmanın çok kayda değer bir hakaret olmadığını düşünüyorum. evet götümü ellettiğimi, siktirdiğimi düşünmek, bir erkekle seviştiğimi düşünmek(düşünmek bile yeteri derecede soğuk) korkunç elbette, bunu yenebileceğimi de sanmıyorum. asıl demek istediğim başlığına yazdığım arkadaşın birilerine homofobik diyerek öc almayı başardığını, birilerine haddini bildirebildiğini düşünmemesi. toplum böyle. büyük bir kesime bu tür ilişkilerin anormal olduğu öğretilmiş.
nakka nakinta!
maalesef şişlide oturoror.
-şişliliyim ayol.
maalesef şişlide oturoror.
-şişliliyim ayol.
sanırım avcılar taraflarında ikamet etmekte.
aradığınız kişi şu anda trakya sahillerinde falan olabilir.
uzun zaman gelmiyor, sonra bir geliyor pir geliyor. yapmasin oyle gelmemezlikler.
kendisine hatırlatmakta yarar gördüğüm bir kaç nokta var:
1- entryler başlıklara atfen yazılır, bir üsteki entry i açıklamak ya da ona cevap vermek için değil, eğer bir yazarımızın entrysine cevap niteliğinde bir şey yazacaksanız veya onun görüşünü eleştirecekseniz, yani entryi niteleyen bir eylem söz konusuysa bunu houston aracılığıyla halletmek en güzeli.
2- homofobik olmak veya olmamak tüm mesele bu. ben değilim ama olana da olma diyemeyiz-ki kime göre neye göre.bir de rüyada bülent ersoy u görmek başlığı en az rüyada orhan gencebay ı görmek kadar homofobiktir. yani başlıka homofobi adına zerre bir şey yok iken barındırdığı entrylerden sebep altına homofobi bkz ı vermek başlıkla tamamen alakasız entry dediğimiz olaya sebebiyet vermektedir.
açıklama: bunu bu başlık altında duyurmamın nedeni benzer hataları yapan tüm yazarlarımız örnek alsın diyedir.
1- entryler başlıklara atfen yazılır, bir üsteki entry i açıklamak ya da ona cevap vermek için değil, eğer bir yazarımızın entrysine cevap niteliğinde bir şey yazacaksanız veya onun görüşünü eleştirecekseniz, yani entryi niteleyen bir eylem söz konusuysa bunu houston aracılığıyla halletmek en güzeli.
2- homofobik olmak veya olmamak tüm mesele bu. ben değilim ama olana da olma diyemeyiz-ki kime göre neye göre.bir de rüyada bülent ersoy u görmek başlığı en az rüyada orhan gencebay ı görmek kadar homofobiktir. yani başlıka homofobi adına zerre bir şey yok iken barındırdığı entrylerden sebep altına homofobi bkz ı vermek başlıkla tamamen alakasız entry dediğimiz olaya sebebiyet vermektedir.
açıklama: bunu bu başlık altında duyurmamın nedeni benzer hataları yapan tüm yazarlarımız örnek alsın diyedir.
argoyu ondan öğreniyorum yemin ederim.
(bkz: ruhu makyajlı)
(bkz: solucan)
(bkz: boynuzlu)
(bkz: pu$tun sonu dede olur orospunun sonu ebe olur)
(bkz: boku büyük)
(bkz: zemzem kuyusuna sıçmak)
(bkz: üzüm yedirir pekmez sıçtırır)
(bkz: ruhu makyajlı)
(bkz: solucan)
(bkz: boynuzlu)
(bkz: pu$tun sonu dede olur orospunun sonu ebe olur)
(bkz: boku büyük)
(bkz: zemzem kuyusuna sıçmak)
(bkz: üzüm yedirir pekmez sıçtırır)
bir güzel hanımefendi...
diyorum ki kendisine ben, bunlar tercih değil; kendisinin de dediği gibi; doğumla gelen durumlardır. bu konuda kendisiyle hemfikirim.
kendisinin içerisinde bulunduğu azınlığında bazı(herkes değil yani) kesimlerce zulme uğratıldığı realitesinde de mutabıkım.
amma ve de lakin; kimse kimsenin mesaj kutusunu bu türlü bir hakaretsel bir tavırla i$gal hakkına sahip değildir. ama o bana bunu dedi homodur fobiktir hedehödödür diye konu$maya da hacet yoktur, yeri geldi mi kendisinin ne denli kibar olduğunu da bilmekteyiz.
burada herkesin herkesle e$it haklara sahip olduğunu hatırlamalı, onun savunduğu değerlerle bir ba$kasınınkinin çakı$abilecegini ve buna saygı duyması gerektiğini anlamalıdır artık.
nedir yani, bir heteronun seni anlaması için gidip bi ba$ka erkekle mi yatması lazımdır? hayır, o seni anlıyor; ancak o kendi konumundan memnun. sen de kendi konumundan. e tamam i$te, kimse bir ba$kasının tabağına ka$ık atmasın!
destur!
diyorum ki kendisine ben, bunlar tercih değil; kendisinin de dediği gibi; doğumla gelen durumlardır. bu konuda kendisiyle hemfikirim.
kendisinin içerisinde bulunduğu azınlığında bazı(herkes değil yani) kesimlerce zulme uğratıldığı realitesinde de mutabıkım.
amma ve de lakin; kimse kimsenin mesaj kutusunu bu türlü bir hakaretsel bir tavırla i$gal hakkına sahip değildir. ama o bana bunu dedi homodur fobiktir hedehödödür diye konu$maya da hacet yoktur, yeri geldi mi kendisinin ne denli kibar olduğunu da bilmekteyiz.
burada herkesin herkesle e$it haklara sahip olduğunu hatırlamalı, onun savunduğu değerlerle bir ba$kasınınkinin çakı$abilecegini ve buna saygı duyması gerektiğini anlamalıdır artık.
nedir yani, bir heteronun seni anlaması için gidip bi ba$ka erkekle mi yatması lazımdır? hayır, o seni anlıyor; ancak o kendi konumundan memnun. sen de kendi konumundan. e tamam i$te, kimse bir ba$kasının tabağına ka$ık atmasın!
destur!
hoşgelmiş kendisi.
toplum icerisinde ne kadar yogunlukta bir baski ile kar$i kar$iya kalmi$tir bilemem ama kar$i kar$iya kalmi$ oldugu bu muamele kendisinin gozunde tum heteroseksuel erkekleri homofobik yaratiklar olarak simgelendirmi$.
degil oyle ya. degi$tir sen cevreni, bak goreceksin heteroseksuel erkekler icerisinde de piril piril insanlar var. vay arkada$.
degil oyle ya. degi$tir sen cevreni, bak goreceksin heteroseksuel erkekler icerisinde de piril piril insanlar var. vay arkada$.
az biraz ucundan sözlüğü de ilgilendiriyor diye düşünüyorum. kendisiyle yaptığımız bir dost sohbetini ifşa etmek istiyorum. buyrun;
-alorarola- git sikiver(#944585)
(11.04.2010 22:08:07)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: şükrettiğim için beni homofobik olmakla suçlayacak mısın?
(11.04.2010 22:09:13)
sil ar$iv
-alorarola- herkes şükrediyor tabiki suçlayacağım sik te erkekliğin ortaya çıksın o zaman.
(11.04.2010 22:09:40)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: benim şükretmem eşcinsel olmamamdan sebep değil. pek tabi cinsel tercihim o yönde de olabilirdi ve ben bundan zerrece çekinmezdim. sadece kızlarla cinsel ilişkiye girmekten (hem de sık sık) keyif alıyorum ve tekrar dünyaya gelsem bu şekilde gelmek isterdim. ön yargılarından vazgeç bence.
(11.04.2010 22:12:11)
sil ar$iv
-alorarola- ön yargı değil. ortada bir egoizme karşılık haksızca kullanılan bir cinsiyetçilizm var. ben niye ortaya çıkıp en hoşlandığım sikmek istediğim erkek bir kıza kaçtı diye.??? örnek olarak vermek gerekirse.
siz kendinizi üstün kılmak için cinsiyetçiliğinize gayleri kullanma konusundaki yaftalarınızı çok kullanıyorsunuz. bir de şükrediyorsunuz. doğuştan olan bir yönelimi kasten yapılıyormuş gibi tercih adı altında yaftalayıp doyuramamış cinsiyetçiliğinize kullanamazsınız. zulmediyorsunuz. ne kaş yaıyorsunuz ne göz. ne ön yargısı.? izlenilen gerçek olmayan yanlış yolu gösteriyoruz. sikime mi benim nükhetin heteroseksüel olmuş ya da olmamışlığı.
(11.04.2010 22:17:20)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: güzel kardeşim sen anlamak istemiyorsun sanırsam. diyorum ki eşinsel olsaydım bundan çekingenlik duymazdım utanmazdım. buna rağmen doğuştan gelen cinsel yönelimimi kasti bir şekilde fizikselleştirdiğimi düşünüyorsun. mesajların bana göre hakaret içerikli. senin tercihin senin tercihindir. başkasının tercihi kendisinedir. ve fikri de kendisinedir. ayrıca hiç bir cinsel tercih doğuştan gelen bir yönelme değildir. bazılarının heteroseksüelliğinden gurur duyması ya da bazılarının eşcinselliğinden utanması tamamen toplumsal baskıların sonucudur. homofobik olma durumu da tamamen bunun sonucudur. bu yüzden kimsenin kimseyi suçlama hakkı yoktur. herkes kendi tercihini ya da yönelimini özgürce yaşayabilmelidir fikrini savunurum her zaman. dolayısıyla insanların ne düşündüklerini bilmeden, fikirlerini bilmeden, bu konuyla ilgili sohbet etmeden önce böyle mesajlar atmamalısın. işte önyargın budur.
(11.04.2010 22:25:17)
sil ar$iv
-alorarola- yok ben ön yargıdan ötürü yani bel aşağı siyasetlerin hiç bir işe fayda etmeyeceğini anlatmak istiyorum. ama ortalıklarda dolanan insanların bu tarz yaklaşımlardaki konuşmaları işi zulmetmeye bırakıyor çünkü yapılan haberdeki kullanılan anlatım tarzı homofobik. ben de bunu anlatamıyorum. beni ilgilendirmez kimsenin heteroseksüelliği ama ezilen bir gruptan doğduğum için hiç bir zaman bu tarz yaklaşımları hoşgörüyle karşılama zihniyetinde kimse beklemesin.
(11.04.2010 22:28:47)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: iyi de bana attığın o git sikiver mesajıyla ters düşüyorsun şu durumda. orda ne demek istedin, şimdi ben konunun üzerine gidince ve yumuşak bir tavur takınınca değişen ne oldu?
zira ben ne homofobiğim ne heteroseksüelliğinden gurur duyan bir erkeğim ne de cinsel tatminini bir kadın bedeni üzerinde zulmederek yaşayan bir erkeğim.
(11.04.2010 22:33:07)
sil ar$iv
-alorarola- bak aynı güzel dünyanın güzel havasını soluduğum güzel insanım.
yüzde 40 lık olarak kalan söylenilen çürük gibi gösterilen yüzde 60 lık kısmının sağlam tarafı. sen de buna şükrediyorum diyorsun. yok ki böyle bi dünya ne sen tamamsın ne ben. tercih değil bir kere bu tercih demek işi hastalık deme kıvamına getirmek demek. ne tercihi allah aşkına ya. eğer tercihse o zaman da bende sana sen de de eşcinsellik var deme hakkı doğurtur. doğmadığnız şeyler hakkında yorum yapmayın. yorumlarla yaşıyoruz. oh ne ala memleket. hiç mi kişilikli insan yok.
(11.04.2010 22:45:11)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: kişiliğime hakaret ediyorsun farkında mısın?
(11.04.2010 23:13:09)
sil ar$iv
-alorarola- ben şimdiye kadar ki ettiklerinizi yüzünüze vurmadım onların hesabını mı fazlacadan istiyorsun ona mı yorayım onu mu istiyorsun?
(11.04.2010 23:14:07)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: benim senin kişilime hakaret ettiğin konusunda kanıtım var. ben bütün mesajlarda terbiyemden ödün vermiyorken sen sana karşı bir terbiyesizliğimi kanıtlaya bilir misin?
kanıtladığın an sözlükten kendi isteğimle ayrılırım.
(11.04.2010 23:18:52)
sil ar$iv
-alorarola- cinsiyetci tatminkarlıklarınıza kendi tercihinizden olan kişileri kullanın. yol göstermekten ve iğrenç doğrularınızdan dünya insanı olarak bıktık!
bütün tehditkar saydığınız vasıfları ve yorumlarınızı jediye bildiriniz lütfen. saygılar iyi geceler.
(11.04.2010 23:21:57)
cevapla sil ar$iv
hepimizin duyguları iğrençmiş. öperim. saygılar.
-alorarola- git sikiver(#944585)
(11.04.2010 22:08:07)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: şükrettiğim için beni homofobik olmakla suçlayacak mısın?
(11.04.2010 22:09:13)
sil ar$iv
-alorarola- herkes şükrediyor tabiki suçlayacağım sik te erkekliğin ortaya çıksın o zaman.
(11.04.2010 22:09:40)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: benim şükretmem eşcinsel olmamamdan sebep değil. pek tabi cinsel tercihim o yönde de olabilirdi ve ben bundan zerrece çekinmezdim. sadece kızlarla cinsel ilişkiye girmekten (hem de sık sık) keyif alıyorum ve tekrar dünyaya gelsem bu şekilde gelmek isterdim. ön yargılarından vazgeç bence.
(11.04.2010 22:12:11)
sil ar$iv
-alorarola- ön yargı değil. ortada bir egoizme karşılık haksızca kullanılan bir cinsiyetçilizm var. ben niye ortaya çıkıp en hoşlandığım sikmek istediğim erkek bir kıza kaçtı diye.??? örnek olarak vermek gerekirse.
siz kendinizi üstün kılmak için cinsiyetçiliğinize gayleri kullanma konusundaki yaftalarınızı çok kullanıyorsunuz. bir de şükrediyorsunuz. doğuştan olan bir yönelimi kasten yapılıyormuş gibi tercih adı altında yaftalayıp doyuramamış cinsiyetçiliğinize kullanamazsınız. zulmediyorsunuz. ne kaş yaıyorsunuz ne göz. ne ön yargısı.? izlenilen gerçek olmayan yanlış yolu gösteriyoruz. sikime mi benim nükhetin heteroseksüel olmuş ya da olmamışlığı.
(11.04.2010 22:17:20)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: güzel kardeşim sen anlamak istemiyorsun sanırsam. diyorum ki eşinsel olsaydım bundan çekingenlik duymazdım utanmazdım. buna rağmen doğuştan gelen cinsel yönelimimi kasti bir şekilde fizikselleştirdiğimi düşünüyorsun. mesajların bana göre hakaret içerikli. senin tercihin senin tercihindir. başkasının tercihi kendisinedir. ve fikri de kendisinedir. ayrıca hiç bir cinsel tercih doğuştan gelen bir yönelme değildir. bazılarının heteroseksüelliğinden gurur duyması ya da bazılarının eşcinselliğinden utanması tamamen toplumsal baskıların sonucudur. homofobik olma durumu da tamamen bunun sonucudur. bu yüzden kimsenin kimseyi suçlama hakkı yoktur. herkes kendi tercihini ya da yönelimini özgürce yaşayabilmelidir fikrini savunurum her zaman. dolayısıyla insanların ne düşündüklerini bilmeden, fikirlerini bilmeden, bu konuyla ilgili sohbet etmeden önce böyle mesajlar atmamalısın. işte önyargın budur.
(11.04.2010 22:25:17)
sil ar$iv
-alorarola- yok ben ön yargıdan ötürü yani bel aşağı siyasetlerin hiç bir işe fayda etmeyeceğini anlatmak istiyorum. ama ortalıklarda dolanan insanların bu tarz yaklaşımlardaki konuşmaları işi zulmetmeye bırakıyor çünkü yapılan haberdeki kullanılan anlatım tarzı homofobik. ben de bunu anlatamıyorum. beni ilgilendirmez kimsenin heteroseksüelliği ama ezilen bir gruptan doğduğum için hiç bir zaman bu tarz yaklaşımları hoşgörüyle karşılama zihniyetinde kimse beklemesin.
(11.04.2010 22:28:47)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: iyi de bana attığın o git sikiver mesajıyla ters düşüyorsun şu durumda. orda ne demek istedin, şimdi ben konunun üzerine gidince ve yumuşak bir tavur takınınca değişen ne oldu?
zira ben ne homofobiğim ne heteroseksüelliğinden gurur duyan bir erkeğim ne de cinsel tatminini bir kadın bedeni üzerinde zulmederek yaşayan bir erkeğim.
(11.04.2010 22:33:07)
sil ar$iv
-alorarola- bak aynı güzel dünyanın güzel havasını soluduğum güzel insanım.
yüzde 40 lık olarak kalan söylenilen çürük gibi gösterilen yüzde 60 lık kısmının sağlam tarafı. sen de buna şükrediyorum diyorsun. yok ki böyle bi dünya ne sen tamamsın ne ben. tercih değil bir kere bu tercih demek işi hastalık deme kıvamına getirmek demek. ne tercihi allah aşkına ya. eğer tercihse o zaman da bende sana sen de de eşcinsellik var deme hakkı doğurtur. doğmadığnız şeyler hakkında yorum yapmayın. yorumlarla yaşıyoruz. oh ne ala memleket. hiç mi kişilikli insan yok.
(11.04.2010 22:45:11)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: kişiliğime hakaret ediyorsun farkında mısın?
(11.04.2010 23:13:09)
sil ar$iv
-alorarola- ben şimdiye kadar ki ettiklerinizi yüzünüze vurmadım onların hesabını mı fazlacadan istiyorsun ona mı yorayım onu mu istiyorsun?
(11.04.2010 23:14:07)
cevapla sil ar$iv
instrument->alorarola: benim senin kişilime hakaret ettiğin konusunda kanıtım var. ben bütün mesajlarda terbiyemden ödün vermiyorken sen sana karşı bir terbiyesizliğimi kanıtlaya bilir misin?
kanıtladığın an sözlükten kendi isteğimle ayrılırım.
(11.04.2010 23:18:52)
sil ar$iv
-alorarola- cinsiyetci tatminkarlıklarınıza kendi tercihinizden olan kişileri kullanın. yol göstermekten ve iğrenç doğrularınızdan dünya insanı olarak bıktık!
bütün tehditkar saydığınız vasıfları ve yorumlarınızı jediye bildiriniz lütfen. saygılar iyi geceler.
(11.04.2010 23:21:57)
cevapla sil ar$iv
hepimizin duyguları iğrençmiş. öperim. saygılar.
kendisi ile alakali bir suru $ey yazildi cizildi ama sozluge kayit oldugu gunden bugune gecen bu kisacik zaman zarfi icerisinde 2511 adet entry yazmi$. tebrik ederim kendisini.
robot süpürge
bebek maması
aptamil bebek maması
en ucuz klima fiyatları
klima fiyatları
dubai vize
sözlük scripti sütyenli atlet
şişli escort bursa escort bursa escort görükle escort türkçe seks hikayeleri izmir escort hatay escort izmir escort ankara escort
çankaya escort maltepe escort buca escort denizli escort denizli escort çiğli escort şirinevler escort çekmeköy escort
Anadolu Yakası Escort istanbul escort
şişli escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?