vezir gambiti

orqn
beyaz d4,siyah d5 yaptıktan sonra beyazın c4 yapmasıyla hazırlanan gambittir.beyaz 1 piyon feda ederek oyunun bütün üstünlüğünü eline almayı hedefler.siyahın 2 seçeneği vardır:

birincisi ve en doğrusu bu gambiti kabul etmemek ve piyonu almamaktır.bu hamleye karşılık siyah kendi piyonunu koruyacak herhangi bir hamle yaparsa,özellikle bu hamleyi tahtanın ortasından yaparsa oyunun devamı için çok yerinde bir karar almış olur.

ikinci seçenek gambiti kabul edip beyazın piyonunu almaktır.esas kırılma noktası bu karardan sonra ortaya çıkar.siyah piyon,beyaz piyonu alırken doğal olarak risk altına girer.eğer siyah burada kendi piyonunu korumaya çalışmak gibi bir hata yaparsa oyunun bütün üstünlüğünü beyaza verir.doğrusu piyonu koruma yoluma gitmemek,kaybetmeyi göze almaktır.

ama dediğim gibi bu oyunda en doğru hareket gambiti kabul etmeyip tahtanın ortasını güçlendirmektir.
bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol