yıllar ilerledikçe, farklı yerlerde geçen ve çok değişik özeliklere sahip, şehir kurma oyunları geliştirildi. ancak, onların her zaman
bir yol göstericisi vardı ve ondan aldıkları ilham ile hareket ettiler. simcity ismindeki bu üstat, yıllarca şehir simülasyonu
konusunda ön ayak oldu ve amiga zamanlarından beri varlığını korudu. simcity 2000 ve 3000 ile birlikte kendisini pclere iyice
kabul ettirdi. hatta bitmek tükenmek bilmeyen the sims serisinin çıkış noktası da, simcityden geçiyor. bir başka deyişle,
kendiyle alakalı başka yapımların ilerlemesinde de büyük rolü oldu. simcity 4ten sonra birkaç senelik bir sessizliğe büründü,
ancak konsollarda da eski oyunları boy göstermeye başladı. sene 2007 ve biz yepyeni bir simcity için heyecanlanıyoruz, üstelik
kendini birçok yönden yenileyerek karşımızda olacak.
şehre dönüş
simcity oynanışı, bu sefer daha farklı öğelerle üsleniyor ve bize yepyeni bir atmosfer getiriyor. bilindiği gibi, simcitylerde residental, commercial ve industrial bina alanları belirlerdik ve insanlar gelip buralara yerleştikçe,
işlerini kurdukça buraları da dolmaya başlardı. simcity societies ile birlikte bu durum daha değişik bir hale sokuluyor. öncelikle
en başta kurmak istediğimiz şehrin temasını belirlememiz gerekli ve buna uygun binaları serpiştirmek durumundayız. eğer eğitim
üzerine yoğunlaşan bir şehir kurmak istiyorsak, bu yöndeki binaların sayısını arttırmamız gerekecek. ancak daha sakin ve taşra
hayatına önem veren bir oluşumdan yanaysak, o zaman daha çok çiftlik binalarına ve manastırlara ağırlık vermemiz doğru
olacaktır.
300den fazla binanın yer alacağı yapımda; home, workplace ve venue olmak üzere üç çeşit bina bulunacak. homeları
yaptığımızda insanlar buralarda yaşamaya başlayacaklar. workplaceler içerisinde seçimleri uyguladığımızda, insanlar buralarda
çalışacaklar. venueler ise daha çok sosyal ve kültürel alanları teşkil edecekler. biz, bu seçenekler içerisinden binalarımızı etrafa
yayacağız. birçok kilitli bina da olacak ve biz oyunda ilerledikçe açılacaklar.
simcity societiesde enerji kavramı olacak. bu enerji; şehir içerisinde bilinç, eşitlik, zenginlik, endüstri ve yaratıcılık gibi
kavramların doğru işlemesiyle birlikte meydana çıkacak. tüm bu saydığımız özellikleri ortaya çıkaran, kendilerine has binalar
bulunacaklar ve bu binalar içerisinde oluşturulan faaliyetler oyuna doğrudan etki edecekler. yaratıcılık üzerine oluşturulan binalar,
zamanla şehir içerisine de yansıyacak ve görüntüsüne etkide bulunacaklar. tabii, aynısı diğer özellikleri yansıtan binalar için de
geçerli olacak. içkili çalışma yerlerinin sayısını ayarlayamadığımız zamanlarda, insanlar buralarda çok vakit geçirmeye
başlayacaklar ve bir süre sonra alkol yüzünden suç oranlarında artış gözlemlenebilecek. enerjiler arasındaki dengeleri iyi
tutturmak ve uygun sayıda binaları yerleştirmek gerekli olacak.
bunları yaparken, şehirlilerimiz ile yakından ilgilenmemiz gerekecek. şehrin içerisine dalıp,onların ihtiyaçlarını öğrenmeli ve şehrimizi buna uygun bir hale sokmamız gerekli. aslında, oynanışta değişiklikler olmasıyla birlikte, şehir yönetimi biraz daha ayrıntılı hale de geliyor. insanlarımıza yeterli miktarda iş imkânı ve sosyal faaliyet sağlayamazsak, ileride bizi çok ağır sonuçlar
bekliyor olabilir.
büyük usta
temiz bir renk paletinin seçileceği simcity societiesde, kamera açıları ve görüntü üzerinde de önemli çalışmalar yapılıyor.
kamera açıları, caesar 4 ve children of the nileı anımsatacak ve şehrin içerisine kadar girip etrafı ayrıntılı biçimde kolaçan
edebileceğiz. bunun dışında zoom out yaptığımız zaman da şehrimizin tepeden panoramik bir görüntüsünü elde edebileceğiz. bu
senenin 4. çeyreğinde hazır olması beklenen simcity societies, seriye ilginç değişiklikler getirecek ve bize bambaşka bir
simcity deneyimi sunacakmış gibi gözüküyor. eski dost yeni imajıyla bizlere göz kırpacak.
http://oyuntanitimlari.blogcu.com/3586679
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?