game developers conferenceda tanitilan ve eger uygulanabilirligi olursa muhte$em olacak yeni bir oyun teknolojisi.
olayin ozeti $u $ekilde;
yeni cikan oyunlar malum, 10gb den fazla yer kapliyor ve gerek ram olsun gerek ekran karti olsun gerekse diger donanimlar olsun bir oyun icin yeniden elden gecirilmesi gerekiyor.
ve tanananammm..
onlive teknolojisi tum bu gereklilikleri ortadan kaldiriyor. bu teknoloji hayata gecerse oyunlar uzak bir sunucuya baglanarak oynanabilecek. indirilmesi gereken tek $ey ekran goruntuleri, yani oyunun grafikleri, ba$ka da bir $ey indirmeyeceksiniz. uzak bir sunucu uzerinden oynandigi zaman da donanim eksiklikleri hicbir $ekilde sizin ba$inizi agritmayacagi gibi, saatlerce ve hatta belki de gunlerde oyun indirmek icin beklemek zorunda kalmayacaksiniz. joystcik olsun klavye olsun ses olsun hepsi makinenize indirdiginiz bir oyunda oldugu gibi olacak, extra bir donanima extra bir ozellige hic gerek olmayacak.
i$in puf noktasi ise baglanti hizinda. gunumuz ttnet adsl hizi ile bu oyunlari takintisiz bir $ekilde oynayabilmeniz cok olasilikdahilinde degil zira minimum net 1,5mbitlik bir hiz gerekiyormu$ oyunlari oynayabilmek icin. superonline fiber internet sahipleri ise oyunlari rahatlikla oynayabilecekler.
teknolojinin ne zaman hayata gecirebilecegi hakkinda ise hicbir fikrim yok.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?