bacak bacak üstüne atmak

elma sekeriiii
önceden çocukların evebeynlerin önünde yapmasının saygısızlık olarak nitelendirildigi davranı$. $imdilerde pek karı$mıyorlar, toplum sürekli dönü$me sürecinde mirim...
igor
bu eylemi dedenin onunde gerceklestirdiginde eyleme olanak saglayan ayaginin kirilmasi tehditi ile karsilasacabilecegin bir durum. babalar pek takmiyor.
kurabiye
duruma göre bir oturuş şekli olmaktan çok, her şey olabilecek şeydir. seksi olunur, otoriter olunur, gay olunur, erkek olunur, estetik olnur, esnek olunur, kaypak olunur, paytak olunur, rahat olunur ya da rahat görüntüsü oluşturulur vs.
lethe
selulite sebep olabileceginden dolayi yapmamakta fayda olan eylem.
sonra da efendim turk kadinlari niye selulitli. bacak bacak ustune atiyoruz ondan yani. baska bir sebebi yok.
salome
çok sayıda anlam taşır ve aslında kişinin iç dünyasıyla ilgili de bizlere hayli mesaj verir. ayrıca bacak bacak üstüne atmak, kalça ve bacak kaslarına değişik hareketler sağladığı için uzun süre yorulmadan oturmaya imkan verir.örneğin bir çocuk bacak bacak üstüne atarak oturmanın hoşuna giden rahat bir beden duruşu sağladığını düşünür.ve kısa bir süre sonra çocuğun içinde yaşadığı çevrenin yazılı olmayan kuralları bu oturma biçimini köklü bir şekilde etkiler. çocuklar büyüdükçe, hiçbir şekilde farkına varmadan, içinde bulundukları yaş grubu, sosyal sınıf ve aynı cinsiyetten olan arkadaşları gibi bacak bacak üstüne atmaya başlarlar. örneğin ingiltere’de geçen yüzyılda iyi yetişmiş bir genç kız ve kadın hiçbir şekilde bacak bacak üstüne atmazdı.aslında şimdi bugün de bu eğitimin izlerini kraliyet ailesinde görmek mümkündür. kraliçe elizabeth bacak bacak üstüne atmak yerine, ancak ayaklarını bileklerinden kavuşturur. yirminci yüzyılın ikinci yarısında sosyal davranışlarda meydana gelen büyük değişiklikler karşısında, kadınların bacak bacak üstüne atmalarını ayıplamak gibi birşey söz konusu değildir.ancak yine de bacak bacak üstüne attığı zaman oluşturacağı görüntü birçok kadın için kaygı kaynağı olabiliyor.dizleri hizasında veya daha kısa etek giyen bazı kadınlar sürekli eteklerini çekiştirerek bu kaygıyı dışarıya yansıtırlar. bir topluluk içinde bacak bacak üstüne atarak bacaklarını ortaya koyan bir kadının tutumu, çevredeki erkekler tarafından davetkar olarak yorumlanabilir. bu sebeple kadınların bacak bacak üstüne atma davranışlarına özen göstermeleri, geçen yüzyıldan kalan bir sosyal kuralın oldukça zayıflamış bir biçimde devam etmesidir. kolların kavuşturulması arkaik olarak nasıl kalbi korumak amacını taşıyorsa, bacakların kavuşturulması da cinsel organların korunması amacına yöneliktir. bacak bacak üstüne atma davranışı, kavuşturulmuş kollar kadar olumsuz duyguları yansıtan bir özellik taşımaz. ancak bu davranışın da dikkatle değerlendirilmesi gerekir.bu olumsuz ve savunucu bir tutumun ve artmış olan iç gerginliğin işareti olabileceği gibi, karşılıklı ilişkideki incelik ve zerafeti de yansıtabilir.
batı kültürünün etkisi altında kalarak yetişen insanların geleneksel oturma biçimi olarak da tanımlanabilir.aslında tek başına olumsuz bir işaret olarak değerlendirmek hatalı olur. çünkü uzun süre bir toplantıyı izlemek veya ders dinlemek gibi sebeplerle,çok rahat olmayan bir sandalyede oturmak zorunda kalanlar da zaman zaman bacak bacak üstüne atarak oturma biçimlerini kullanabilir.bu oturma biçimine kolların kavuşturulması eklendiği takdirde, kişinin hoşnutsuzluğunun bir ifadesi olarak değerlendirilir.

(bkz: vücut dili)
salomentol
çok sayıda anlam taşır ve aslında kişinin iç dünyasıyla ilgili de bizlere hayli mesaj verir. ayrıca bacak bacak üstüne atmak, kalça ve bacak kaslarına değişik hareketler sağladığı için uzun süre yorulmadan oturmaya imkan verir.örneğin bir çocuk bacak bacak üstüne atarak oturmanın hoşuna giden rahat bir beden duruşu sağladığını düşünür.ve kısa bir süre sonra çocuğun içinde yaşadığı çevrenin yazılı olmayan kuralları bu oturma biçimini köklü bir şekilde etkiler. çocuklar büyüdükçe, hiçbir şekilde farkına varmadan, içinde bulundukları yaş grubu, sosyal sınıf ve aynı cinsiyetten olan arkadaşları gibi bacak bacak üstüne atmaya başlarlar. örneğin ingiltere’de geçen yüzyılda iyi yetişmiş bir genç kız ve kadın hiçbir şekilde bacak bacak üstüne atmazdı.aslında şimdi bugün de bu eğitimin izlerini kraliyet ailesinde görmek mümkündür. kraliçe elizabeth bacak bacak üstüne atmak yerine, ancak ayaklarını bileklerinden kavuşturur. yirminci yüzyılın ikinci yarısında sosyal davranışlarda meydana gelen büyük değişiklikler karşısında, kadınların bacak bacak üstüne atmalarını ayıplamak gibi birşey söz konusu değildir.ancak yine de bacak bacak üstüne attığı zaman oluşturacağı görüntü birçok kadın için kaygı kaynağı olabiliyor.dizleri hizasında veya daha kısa etek giyen bazı kadınlar sürekli eteklerini çekiştirerek bu kaygıyı dışarıya yansıtırlar. bir topluluk içinde bacak bacak üstüne atarak bacaklarını ortaya koyan bir kadının tutumu, çevredeki erkekler tarafından davetkar olarak yorumlanabilir. bu sebeple kadınların bacak bacak üstüne atma davranışlarına özen göstermeleri, geçen yüzyıldan kalan bir sosyal kuralın oldukça zayıflamış bir biçimde devam etmesidir. kolların kavuşturulması arkaik olarak nasıl kalbi korumak amacını taşıyorsa, bacakların kavuşturulması da cinsel organların korunması amacına yöneliktir. bacak bacak üstüne atma davranışı, kavuşturulmuş kollar kadar olumsuz duyguları yansıtan bir özellik taşımaz. ancak bu davranışın da dikkatle değerlendirilmesi gerekir.bu olumsuz ve savunucu bir tutumun ve artmış olan iç gerginliğin işareti olabileceği gibi, karşılıklı ilişkideki incelik ve zerafeti de yansıtabilir.
batı kültürünün etkisi altında kalarak yetişen insanların geleneksel oturma biçimi olarak da tanımlanabilir.aslında tek başına olumsuz bir işaret olarak değerlendirmek hatalı olur. çünkü uzun süre bir toplantıyı izlemek veya ders dinlemek gibi sebeplerle,çok rahat olmayan bir sandalyede oturmak zorunda kalanlar da zaman zaman bacak bacak üstüne atarak oturma biçimlerini kullanabilir.bu oturma biçimine kolların kavuşturulması eklendiği takdirde, kişinin hoşnutsuzluğunun bir ifadesi olarak değerlendirilir.

(bkz: vücut dili)
independence
mini etek giyen biri tarafindan yapilmadigi taktirde zerre umurumda olmayan oturma ce$idi. ha bagda$ kurmu$ ha bacak bacak uzerine atmi$, milim fark yoktur gozumde.

ps: mini etek giyen ki$inin di$i populasyonu temsilcisi olmasi esastir bu konuda. getirip bir iskocyaliyi kar$ima koyarsaniz yine bagda$ kuran birisinden farki kalmaz.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol