16. ve 18. yuz yillar arasinda italya ve diger katolik ulkelerde gelismis bir sanat akimi.anglosaksonlar ve italyanlarin 1600 ve 1760 yillari arasinda ulkelerinde yaygin hale gelmis muzige verdikleri ad.
barok
buyuk, asiri ve gorkemli islemelerin, hayvan -ozellikle aslan ve ejderha- figurlerinin sikca kullanildigi, sanat acisindan kisir donguye giren mimarinin kendisine bir catlak bularak sizdigi, bir akim yarattigi ve bu akima sanatin da katildigi donem.
(bkz: baroque">[gbkz]baroque)
kralin ve kilisenin en buyuk guc oldugu, halkin derebeylerinin mali oldugu donem. bakildiginda cok isiltili, luks ve sanat dolu gozukse de kilisenin halka empoze ettigi "olunce huzura kavusacaksiniz. hayatinizda yasadiginiz zorluklar, yaptiginiz kolelik sizi huzura kavusturacak." dusuncesi goz ardi edilemez. verilen o muhtesem eserler de kralin ve kilisenin baskilarindan dolayi ozgurce yazilamadigi da aciktir.
dolmabahce sarayida tam olmamakla birlikte genel hatlariyla barok donemi mimarisinden ezgiler barindirir.
(bkz: barok müzik)
portekizce barocco sözcüğünden gelir ve işlenmemiş inci demektir.
felsefe, müzik, resim, mimari ve edebiyat alanlarında kendini göstermiş akımdır.
müziğin en hoş akımı olduğu inancındayım.
(bkz: johann sebastian bach)
(bkz: antonio vivaldi)
müziğin en hoş akımı olduğu inancındayım.
(bkz: johann sebastian bach)
(bkz: antonio vivaldi)
(bkz: barack)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?