insan tanrıyı ne olarak görür? kimisine göre tanrı tek yaratan, her şeyin sahibi ve mutlak hakimi, kimisine göre ise varlığının doğruluğu konusunda net bir ispat olmamasından dolayı varlığı şüpheli olan inanılan şeydir. ilk insandan itibaren insanoğlu tapacak bir şey aramıştır. ya nesne olmuştur, ya da bir hayvan olmuştur. esas dinlerde ise kutsal ilahın varlığı kabul edilmiş ve elçileri olarak ta peygamberlere inanılmıştır. 4 ana kitap bulunur dinler hakkında;
tevrat,
kuran,
incil,
zebur.
tevrat musa'ya, kuran muhammed'e, zebur davut'a, incil ise isa'ya inmiştir. ama günümüze dezenformasyona uğramadan gelebilen tek kutsal kitap kurandır. genel de bu dört kitapta aynı şeyden ama farklı yollar ve usüllerle bahseder. inanışa göre değişir.
insana göre tanrı
ölüm korkusuna karşı psikolojik destek sağlama hattı. ayrıca hükmetmeyi,savaş açmayı, insanları yönetmeyi kolaylaştıran araç.
tanrı ve din kavramları netleşmedikçe , soru hak ettiği cevaba ulaşamaz.
asl olan şeytandır , algı çerçevemize hapsolmuş tanrı olgusu varlığını şeytana borçludur.
hülasa insan tanrıdır , ona göresi buna göresi yoktur.
şeytan bu hibrit benliği (tanrı/insan haslet ve hasletleri) konfor parametresi ile yerle bir etmiş
ve günümüzde tüy dikmekle meşgul olmaktadır.
iki paradoks epifiz bezini hareketlendirebilir;
-tanrı insanı yarattı , insan da allahı
-tanrı insanı yarattı , şeytan ise allahı
çalışın sorucam
kolay gelsin................
asl olan şeytandır , algı çerçevemize hapsolmuş tanrı olgusu varlığını şeytana borçludur.
hülasa insan tanrıdır , ona göresi buna göresi yoktur.
şeytan bu hibrit benliği (tanrı/insan haslet ve hasletleri) konfor parametresi ile yerle bir etmiş
ve günümüzde tüy dikmekle meşgul olmaktadır.
iki paradoks epifiz bezini hareketlendirebilir;
-tanrı insanı yarattı , insan da allahı
-tanrı insanı yarattı , şeytan ise allahı
çalışın sorucam
kolay gelsin................
herkesin kendi kafasında yarattığı bir tanrı şekli vardır.
kimi mizahsen yoluyla konuşur onunla,kimi dini ritüellerle,kimi argo sözlerle.
çünkü beyin ve tanrı arasında geçen karşılıksız diyaloğu kimse bilemez bu yüzden herkes kendi tanrısını yarattır.
kimse kendini cezalandırmasını isteyeceği bir tanrı yaratmaz.yaratılan tanrı hep affedicidir.bu yüzden yapılan,işlenen suç ve günahlarda vicdanı hep rahattır.çünkü affedici bir tanrı yaratmıştır ve buna inandırmıştır kendisini.pişmanlık duyulmamasının sebebi budur diye düşünüyorum.
kimi mizahsen yoluyla konuşur onunla,kimi dini ritüellerle,kimi argo sözlerle.
çünkü beyin ve tanrı arasında geçen karşılıksız diyaloğu kimse bilemez bu yüzden herkes kendi tanrısını yarattır.
kimse kendini cezalandırmasını isteyeceği bir tanrı yaratmaz.yaratılan tanrı hep affedicidir.bu yüzden yapılan,işlenen suç ve günahlarda vicdanı hep rahattır.çünkü affedici bir tanrı yaratmıştır ve buna inandırmıştır kendisini.pişmanlık duyulmamasının sebebi budur diye düşünüyorum.
(bkz: tanrıya göre insan)
50 milyon insanin olecegini bile bile hitler'i yaratan yaratici
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?