gecenlerin cennete alinip gecemeyenlerin ise asagida gunahlariyla yuzlesecegi varsayilan kopru.
ancak bir malabadi koprusu, fatih sultan mehmet koprusu, mostar koprusu, golden gate koprusu kadar merak edilmez, gecmek gercekten angaryadir. yapilmasi gereken zebaninin eline olum belgenizin arasinda soyle 3-4 tane 20 ytl banknot saymaktir. gorulecektir ki zebani kopruyu gecerken koyun yerine numaradan hazirlanmis pelus oyuncaklari verecektir.
sırat köprüsü
kildan ince kilictan keskindir.
koc ustunde gecilecegine dair soylencelerin oldugu dussel kopru.
yigit ozgurun muhtesem karikaturu sebebiyle surekli gulmeme sebebiyet veren ve bir gun gecmek zorunda kalirsam ayni espriyi yapar miyim diye korkmaktan kendimi alamadigim korudur. karikaturde soyle demektedir seytan ve adam arasindaki muhabbette;
- burasi ne koprusu simdi?
- sirat
- koyim de turat..ahahahaha
- sen ayril bakiim sole
- ayrilmicam
- burasi ne koprusu simdi?
- sirat
- koyim de turat..ahahahaha
- sen ayril bakiim sole
- ayrilmicam
(bkz: surat koprusu)
(bkz: sirat koprusunden gecmek)
gercekte somut bir kopruyu degilde bir sinav sisteminin sonuclandirilma mekanizmasini temsil eden tasfirleyen bir anlatimdir. bizim bildigimiz anlamda iki yakayi birbirine baglayan bir koprunun uzerinden bogazini bireysel olarak kestigimiz bir hayvanin uzerine binip gecmek sozkonusu degildir.
olayi cehennemde yanmak gibi dusunebiliriz. nasil oradaki "yanmak" cekilecek acinin anlatim sekliyse, buradaki koptu de figuratiftir.
olayi cehennemde yanmak gibi dusunebiliriz. nasil oradaki "yanmak" cekilecek acinin anlatim sekliyse, buradaki koptu de figuratiftir.
seccadeye kosturacak kadar reel bir olgu degil kuranin kendine has imgesel betimleme yoluyla izah ettigi adalet,sebep-sonuc iliskisi hakkindaki serhi..
(bkz: telas etme muberra)
(bkz: ya varsa)
(bkz: sen yine bul muberra)
(bkz: telas etme muberra)
(bkz: ya varsa)
(bkz: sen yine bul muberra)
neden var olduğunu zerece anlamadığım bir oluşumdur. en temelinden olay şu ki çok günah işleyince cehenneme gidiyorsun, çok sevep kazanırsan cennete gidiyorsun. lalenin tekiysen araf ortamındasın. e peki sırat köprüsünün işlevi nedir bu burada. eleman çok günah işlemişse direkt gönder cehenneme yansın deyyus çatır çatır, sevapları çoksa ver elini cennet, huriler, ohş. ne diye insanlar köprülerde oyalanıyor? "son bir şans" mıdır? "hani sen cehenneme gideceksin ama şu köprüyü geç hele, belki bi şansın olur" mudur? eğer öyle ise bu cehennemi hak eden ve fakat bir şekilde sırat köprüsünü geçen birey ile, cehennemi hak eden ve sırat köprüsünü geçemeyen birey arasında bir adaletsizlik, bir haksızlık ortamı sağlamıyor mu? bunu da "kader" diye sineye mi çekmemiz gerekiyor. e sen tanrısın, oradan kimin geçip kimin geçemeyeceğini zaten biliyorken bu sözde! sınav sadece bir eğlence aracı vazifesi görmüş olmuyor mu, yoksa böyle önemli bir konuda sorumluluk almaktan çekiniyorsun da insanların kaderini kendilerinin mi tayin etmesini bekliyorsun. eğer öyle ise bu daha da trajıkomik bir olay haline geliyor nezdimde. peki yarın birgün birisi çıkıp da "yok arkadaş ben bu köprüyü geçmeyi reddediyorum" derse o zaman ne olacak, alternatif bir planın var mı? yoksa arafta kalan laleler bu dikbaşlıların ta kendisi mi? evet.
(bkz: düşersem yanarım)
foursquarede check-in yapmak istediğim tek yer.
-----------------------------spoiler----------------------------:
iam at sırat köprüsü (7. kat, ahiret) @foursquare
-----------------------------spoiler----------------------------
-----------------------------spoiler----------------------------:
iam at sırat köprüsü (7. kat, ahiret) @foursquare
-----------------------------spoiler----------------------------
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?