son zamanlarda etrafta görmeye başladığımız teseddür ve modern kıyafeti birbirine karıştıran insan modeli
başı ortup kici açmak
alti tophane ustu sishane dedikleri acube.
o başıda aile baskısıyla örttüklerini düşündürenlerdir.
(bkz: altı kaval üstü şişhane)
(bkz: kapalı orospu)
(bkz: içten yanmalı motor)
(bkz: ustu mekke alti paris)
okullarda verilen cinsel eğitimi seks eğitimi olarak yorumlayınca ortaya çıkan vaziyet.
eskilere ait bir deyimdir.ki bunun atasözü versiyonu da mevcuttur;
(bkz: bizim gelin bizden kaçar ba$ını kapar kıçını açar)
ba$lık altına konsept dı$ı kusan bilgiçler için de bir bkz bırakalım;
(bkz: bırakallasen)
(bkz: bizim gelin bizden kaçar ba$ını kapar kıçını açar)
ba$lık altına konsept dı$ı kusan bilgiçler için de bir bkz bırakalım;
(bkz: bırakallasen)
üstü x altı y şeklinde kombinasyonlar uydurup dalga geçmek istediğim insan.
ama sanırım o kadar yaratıcı bi zekaya sahip değilim.
ama sanırım o kadar yaratıcı bi zekaya sahip değilim.
anladığım kadarıyla, hiçbir şey anlamasam da, anladığımı bile anlamasam da... bu konu üzerine kusmak istesem de, kustuklarıma gülenler olsa bile, kustuklarımı yemeye kalkacak kadar aç bünyeler olsa bile, bu konunun derinliğinde boğulsam bile... derinlere inmeden, yüzeydeki kirlilik çözülmez!
dindar kesimin zenginleşmesi, ariktokraasiye ayak uydurmasıyla başlayan dindan kesimin restorasyonu, çeşitli çevrelerce "başı örtüp kıçı açmak" olarak yorumlanıyor. dindar kesim, daha modern bir yaşama adım adım geçiyor, bunun en farkedilen tarafı da kılık kıyafette ki "uyumsuzluk gibi görünen moderniteye ayak uydurma" kısmıdır. göze görünen kısım, kılık kıyafet olunca, eleştiriler hemen bu yöne kayıyor.
göze görünmeyen bir kısım daha var: insanların beyinleri. dindar kesmin vizyonu da değişiyor. değişen bu vizyonu görmezden gelip hala cahil cühela söylemlerle dindar kesmin yozlaştığını söylemek pekala saçmadır. yozlaşan kısmı da var, bunlar burjuva dindarlar değil, köy-kentli dindarlardır.
kapalı bir kızın sevgilisi olabiliyor, bu sevgili aile ile tanıştırılabiliyor, aile buna artık normal bakıyor. öte yandan biz, sokakta kapalı kızların sevgilileri ile gezmesini, "yiyişmesini" eleştirip bunun yozlaşma olduğunu, "be ne perhiz bu ne lahana turşusu" olduğunu düşünüyoruz. biz görmezden gelmeye devam ediyoruz. dindar kesim moderniteye ayak uyduruyor, dindar kesim burjuvalaşıyor.
öte yandan köy-kentli dindar kesim var. onlar da modernleşmek isterken, yanlış modernleşmenin kurbanı oluyorlar. onlar modernleşmeyi sadece kılık kıyafet bazında ele alıyorlar. işte gerçek anlamda "başı örtüp kıçı açmak" deyimi ortaya çıkıyor. haklılık payı var.
dindar kesimin zenginleşmesi, ariktokraasiye ayak uydurmasıyla başlayan dindan kesimin restorasyonu, çeşitli çevrelerce "başı örtüp kıçı açmak" olarak yorumlanıyor. dindar kesim, daha modern bir yaşama adım adım geçiyor, bunun en farkedilen tarafı da kılık kıyafette ki "uyumsuzluk gibi görünen moderniteye ayak uydurma" kısmıdır. göze görünen kısım, kılık kıyafet olunca, eleştiriler hemen bu yöne kayıyor.
göze görünmeyen bir kısım daha var: insanların beyinleri. dindar kesmin vizyonu da değişiyor. değişen bu vizyonu görmezden gelip hala cahil cühela söylemlerle dindar kesmin yozlaştığını söylemek pekala saçmadır. yozlaşan kısmı da var, bunlar burjuva dindarlar değil, köy-kentli dindarlardır.
kapalı bir kızın sevgilisi olabiliyor, bu sevgili aile ile tanıştırılabiliyor, aile buna artık normal bakıyor. öte yandan biz, sokakta kapalı kızların sevgilileri ile gezmesini, "yiyişmesini" eleştirip bunun yozlaşma olduğunu, "be ne perhiz bu ne lahana turşusu" olduğunu düşünüyoruz. biz görmezden gelmeye devam ediyoruz. dindar kesim moderniteye ayak uyduruyor, dindar kesim burjuvalaşıyor.
öte yandan köy-kentli dindar kesim var. onlar da modernleşmek isterken, yanlış modernleşmenin kurbanı oluyorlar. onlar modernleşmeyi sadece kılık kıyafet bazında ele alıyorlar. işte gerçek anlamda "başı örtüp kıçı açmak" deyimi ortaya çıkıyor. haklılık payı var.
dinde restorasyon olabileceğine inann kesimin fikrine yatan kılık kıyafet düzenlemesi !!!!
değişik bir fantezi.
örtünme emrini sadece saçları kapamaktan ibaretmiş gibi algılayan, ve/veya bu emir ayetlerinden bihaber olan, tesettür ve açıklık arasında bocalayan, böylece hakiki manada örtünen kesimi de eleştirilere maruz bırakan, cahili cüheyla güruhuna dahil kişilerin tercih ettikleri rahatsızlık verici giyim tarzı.
(bkz: turk islam sentezi)
"kicini acmak"in mecazen neyi ifade ettigi muamma olan basliktir.. "basini ortmek" neye delalet eder mesela..
sayet basi kapali bir bayanin mini etek giymesinden dem vuruluyorsa soyleyeceklerim var..soylemeden once sorayim bu basligi acan zat i muhtereme..
i kicini acmak neyi ifade eder? kicini acan birini nasil tahayyul etmeliyiz veya siz nasil tahayyul ettiniz? ayni soruda "kicini acmak" yerine "basini ortmek" yazip cevaplarsaniz bonus olur eyvallah derim..
ii basini ortmeye tezat mi teskil eder kicini acmak??..
edit:sayet oyle ise kicini acmak da ayni tezata dahil midir??..
iii basini ortenlerin vasfi ne ola ki kicini acanlarla karsi karsiya gelsin?..basini ortmek neye delalet eder mesela??..dindarliga mi? kicini acanlar bu durumda dinsiz mi oluyor?
benim kafamda olusan basini ortup kicini acan insan modeli; "basortusu takip ayni anda mini etek giyen" biridir..buna istinaden sunlari soyleyeyim..
basortusu takan inancli birini temsil ediyor..basortusu takip mini etek giymek inancindaki zayiflik..oyle ya saci mahrem kabul eden bacaklarini da mahrem kabul etmeli..peki mini etek giyen bu durumda inancsiz mi oluyor?..cumleden o mana cikiyor yoksa ben mi anlam kargasasi yasiyorum..sanirim bu cumleyi icad eden birilerine bok atayim derken kazdigi kuyuya kendi dusuyor lakin karanligin sebebini kuyudan degilde baska sebeplere mesnet ediyor..
sayet basi kapali bir bayanin mini etek giymesinden dem vuruluyorsa soyleyeceklerim var..soylemeden once sorayim bu basligi acan zat i muhtereme..
i kicini acmak neyi ifade eder? kicini acan birini nasil tahayyul etmeliyiz veya siz nasil tahayyul ettiniz? ayni soruda "kicini acmak" yerine "basini ortmek" yazip cevaplarsaniz bonus olur eyvallah derim..
ii basini ortmeye tezat mi teskil eder kicini acmak??..
edit:sayet oyle ise kicini acmak da ayni tezata dahil midir??..
iii basini ortenlerin vasfi ne ola ki kicini acanlarla karsi karsiya gelsin?..basini ortmek neye delalet eder mesela??..dindarliga mi? kicini acanlar bu durumda dinsiz mi oluyor?
benim kafamda olusan basini ortup kicini acan insan modeli; "basortusu takip ayni anda mini etek giyen" biridir..buna istinaden sunlari soyleyeyim..
basortusu takan inancli birini temsil ediyor..basortusu takip mini etek giymek inancindaki zayiflik..oyle ya saci mahrem kabul eden bacaklarini da mahrem kabul etmeli..peki mini etek giyen bu durumda inancsiz mi oluyor?..cumleden o mana cikiyor yoksa ben mi anlam kargasasi yasiyorum..sanirim bu cumleyi icad eden birilerine bok atayim derken kazdigi kuyuya kendi dusuyor lakin karanligin sebebini kuyudan degilde baska sebeplere mesnet ediyor..
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?