henüz izlemeye fırsat bulamadığım bir barış pirhasan filmi.hakkında resmi sitesinde yer alan bilgileri ekleyeyim de tam olsun:
•filmin çekimlerine 2006 ramazan ayının ilk günlerinde, manisa/karaağaçlı tren istasyonunda başlandı ve 6 hafta sürdü.
• tarihi bir eser olarak koruma kapsamında olan ve faaliyeti durdurulan istasyon ve çevresindeki binalar, filmin sanat gurubu tarafından özel olarak hazırlanan proje kapsamında, bu film için yeniden restore edildi.
• “adem’in trenleri”, kültür ve turizm bakanlığı’nın şimdiye kadar verdiği en yüksek yapım desteğini aldı. bakanlık, sinema destek fonundan 450 bin ytl’lik katkı sağladı.
• tcdd, filmin en önemli bölümlerinin sponsorluğunu üstlendi. tcdd bu sponsorluk çerçevesinde, filmin çekimleri sırasında kullanılan lokomotif, yolcu vagonları ve yük vagonlarının yanı sıra, tren ve istasyon görevlileri gibi filmde yer alan figürasyonu da temin etti. filme konuyla ilgili teknik danışmanlık da sağlayan tcdd, gerek depolarında bulunan, gerekse müzelerinde mevcut dekor, kostüm, aksesuar gibi ihtiyaçları da karşıladı.
• film, 16mm. negatif olarak çekildi ve dijital ortama aktarıldı. tüm post prodüksiyon dijital olarak yapıldıktan sonra, 35 mm. positif filme aktarılarak çoğaltıldı. böylelikle son dönemde dijital teknolojiye geçen dünya sinemasına yepyeni bir kalite anlayışını analiz etme imkanı sağladı.
bunun için filmin çekimleri için kullanılmakta olan arri sr3 kamera ve lens seti, almanya’dan panther gmbh şirketinden kiralanarak türkiye’ye getirildi. türkiye’de ilk kez filmin çekimleri 16 mm. film formatında yapıldı, ardından tamamı taranarak dijital ortama aktarıldı. tüm renk düzeltme işlemleri dijital ortamda gerçekleştirildi ve sonrasında da gösterim formatı olan 35 mm.’lik filme aktarılarak sinema gösterim kopyaları basıldı.
• filmin ses kayıtları, dünya standartlarının en iyisi. ülkemizde ilk kez 8 kanallı bir kayıt sistemi kullanıldı. tüm sesler, sabit diske kaydedildi. sistemin büyük bir bölümü fransa’dan getirildi ve fransa’da yaşayan türk teknisyen yunus acar, ses operatörlüğünü üstlendi.
• işık sitemlerini temin eden film sokağı, bu sette 6 adet helyum balon kullandı. gece çekimlerinde geniş arazilerin görüntülenebilmesi için bulunan sistem, ilk kez bu kadar büyük bir prodüksiyon haline dönüştü.
http://www.ademintrenleri.com/
adem in trenleri
hasan hoca nin, nasil biriyim ben sorusuna adem in verdigi cevap filmin konusunu ozetliyor; geldiginde bir despot, sonrasinda mubarek insan ve en son alarak da bir zavalli, annem oyle diyor.
hasan hoca allah in takdiri deyip, kendine gorev bilip, zor durumdaki hacer ile evlenmis, karnindaki cocuguna sahip cikmistir. karaagacli ya gelene kadar da gorevini layigi ile ifa ettigini dusunmustur. ta ki bir gun ardindan konusulanlari isitene kadar. allah in rizasini kazanabilmek icin kalkistigi bir iste, insanlarin kendisi hakkindaki olumsuz yargilari onu cok yaralar. ve cozulme baslar. allah yolunda bastirdiklari bir bir gun yuzune cikar.
kotu bir tesaduftur ki; hacer ile hasan hoca nin bu gorev icabi evliliklerinin sebebi kisi de karaagacli ya siginmistir.
cok fazla vurup kirmadan, kucucuk bir insan grubu uzerinden, pesin hukumluluklerimiz, deger yargilarimiz, kaliplarimiz, karsilastigimiz insan ve olaylari kendi kaliplarimiza oturtma cabalarimiza ayna tutan. guzel ile cirkinin, iyi ile kotunun; siyah ile beyaz gibi kolay kolay ayirt edilemeyecegini kulagimiza ve yuregimize fisildayan, yasliliktan olsa gerek bu bilgici dun gece salya sumuk aglatan, neseli sahneleri de olan insancil bir filmdir.
muzikleri de hostur ayni zamanda.
izlenilesidir.
hasan hoca allah in takdiri deyip, kendine gorev bilip, zor durumdaki hacer ile evlenmis, karnindaki cocuguna sahip cikmistir. karaagacli ya gelene kadar da gorevini layigi ile ifa ettigini dusunmustur. ta ki bir gun ardindan konusulanlari isitene kadar. allah in rizasini kazanabilmek icin kalkistigi bir iste, insanlarin kendisi hakkindaki olumsuz yargilari onu cok yaralar. ve cozulme baslar. allah yolunda bastirdiklari bir bir gun yuzune cikar.
kotu bir tesaduftur ki; hacer ile hasan hoca nin bu gorev icabi evliliklerinin sebebi kisi de karaagacli ya siginmistir.
cok fazla vurup kirmadan, kucucuk bir insan grubu uzerinden, pesin hukumluluklerimiz, deger yargilarimiz, kaliplarimiz, karsilastigimiz insan ve olaylari kendi kaliplarimiza oturtma cabalarimiza ayna tutan. guzel ile cirkinin, iyi ile kotunun; siyah ile beyaz gibi kolay kolay ayirt edilemeyecegini kulagimiza ve yuregimize fisildayan, yasliliktan olsa gerek bu bilgici dun gece salya sumuk aglatan, neseli sahneleri de olan insancil bir filmdir.
muzikleri de hostur ayni zamanda.
izlenilesidir.
gerek nurgul yesilcayin gerek cem ozerin cok ama cok basarili bir sekilde oyunculuklarini sergiledikleri kesinlikle izlenesi turk filmi. ozellikle de filmin sonlarina dogru yasadiklari bulusma/sevisme sahnesi izleyicinin kendisini bir tuhaf hissetmesine neden oluyor. ayrica film insanoglunun hemencik kazandigi onyargilara da meydan okumasi gerektigini vurguluyor.
an itibariyle turkmax de oynayan film.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?