the last of us part 2

duyurulduğunda dibimizin düştüğü, gülümseyi unutan arkadaşlarımın tebessüm ettiği ve bir çok insanın aynı anda mutlu olmasına sebebiyet veren devam oyunudur.

şu dünyada gerçekten yaşamaya değer diyebileceğiniz sevinçlerden birisidir... hakkında çok daha fazlası yazılabilir.

tahmin edilen çıkış tarihi önümüzdeki sene yani 2019 yılı.

ilk oyundan 5 yıl sonrası anlatılacak. fragmandan gördüğümüz üzere ellie olgun ve tabiri caizse görmüş geçirmiş kız haline gelmiş. gitar çalmayı öğrenmiş olmasıda bizleri mest eden ayrı detay...
oyunun kreatif direktörü neil druckman, yaptığı açıklamada ilk oyunun sevgi teması üzerine kurulduğunu ikinci oyunda ise tamamen zıttına nefret ve şiddet temasının işleneceğini açıkladı.

duyuru fragmanı playstation experience 2016


paris game week 2017 teaser #2


son olarak oynanış videosunun bu yıl 13-15 haziran arasında düzenlenecek e3 fuarında gösterileceği açıklamalar arasında.
dün, ilk oyunun çıkışının 5.yılına özel avatar, tema, poster, t-shirt, mobil wallpaper ve oyun müziği yayınlandı.

siteye şurada erişip neler olduğuna göz atabilirsiniz.
http://www.thelastofus.playstation.com/outbreakday


Şimdiye kadar ölmemiş olmamın sebebi işte bu nalet oyundur.

Önümüzdeki yıl gelecek deniliyor. Gerçi aralık 2016'dan beri bekliyoruz. Beklemek bize koymuyor artık.
Çıkan dedikodulara göre 2019 yılı içinde gelme olasılığı varmış. Playstation resmi sayfası pek yakında bölümine days gone, dreams ve bu oyunu ekleyince ister istemez dedikodusu oluşmuştur.
Multiplayer modundan beklediğim yenilikler şöyledir;


1- oyunun çıkışına dahil olmayacak şekilde en az 10 yeni harita getirilmeli. İlk oyunda da bu sayı 10 taneydi ama çok rahat arttırılabilir.

2- Kesin ama kesin karakter özelleştirme getirilmeli. En azından saç, dövme, takı gibi yüzeysel ayarları değiştirebilmemiz lazım. Tabi bu gelmese de bir şey demem. Çünkü ilk oyunda hatırlarsanız her yeni ele girdiğimizde farklı yüz, vücut tipinde karakterle başlıyorduk. Bu da sanki ateş böceği veya avcı topluluğundan biriyle oynuyormuşuz havası yaratmak içindi. Yani yapmak istedikleri şey farklıydı. İsteseler karakter yaratma ve özelleştirmeyi dibine kadar getirirdiler diye düşünüyorum. Şimdilik gelse de olur, gelmese de olur diyorum. Ama sadece şapka ve maske olayından çıkılmalı, orası kesin.


3- Şimdi oyun modu diyeceğim doğal olarak. Ama fazla oyun modu, her oyun modunun dolacağı anlamına gelmiyor tabiki. Unc4 örneğinden görüldüğü gibi 6-7 tane oyun modu var ama tdm ve sıralamalı dışında dolan modlar neredeyse yok. Tlou 'da bu olaya olabildiğince nokta atışı yaklaştı. İlk oyunun üç oyun modu var, hepsi de aşağı yukarı eşit oyuncuya sahip. Belki sağ kalanlar modu diğer ikisine göre bir iki tık alttadır.

Bu modlar biraz farklılık yaşayıp yine ikinci oyunda olacaktır diye düşünüyorum. Sıralamalı karşılaşmalar dışında 2 oyun modu daha bekliyorum.


Yine oyun moduna bağlı olarak, sıralamalı maçların kesinlikle olması gerekiyor. Hatta ilk oyunu aynı geçirsinler. Sadece sıralamalı olayı eklensin ona bile kabulüm o kadar önemli bu olay.


Neden önemli çünkü kemik bir kitlen var. Maçlar 4-4 oynanıyor. Zaten en kötü random girdiğin takım bile ufaktan taktiksel oynamanı isteyebiliyor. Yani oyunun her noktasında biraz biraz strateji var. Öyle bam güm 4 kişinin arasına gireyim de herkesi biçeyim yok. İstisnalar hariç tabi..


Karakterimizin sıralaması olmalı ve tıpkı unc4'deki gibi yada popüler oyunlarda olduğu gibi altın gümüş gibi rütbemiz olması lazım. Böyle olunca oynanan maçlar boşa gitmeyecek, çok daha keyifli olacaktır. Umarım es geçmezler.



4- Klan kurma getirilmesi lazım. Aynı zamanda klan savaşı. Ve sıralamalı klan savaşı. Bunlar şart özellikler.



5- Silahları pembe, kırmızıya boyama olayı değil de ufak çaplı silah özelleştirmesi olabilir. Yani minik kabartmalar falan, silahın görünüşünü çok etkilemeyecek ama ufaktan görünüm kazandıracak. Bu şart değil elbette.

6- Alayların olabildiğince arttırılmasını bekliyorum.

7- Asıl beklentilerimden biri de infaz animasyonları. İlk oyunda standart animasyonlar vardı. Bunlara ek olarak belirli silahlara özgü bir tane daha infaz çeşidi getirmişlerdi. Benim buradaki beklentim, her silaha özgü animasyonun elbette yine olması ama infaz yaparken çevreyi dibine kadar kullanmasını istiyorum. Yani düşmanı bir pencerenim veya kapının dibinde mi öldürdük, tutsun kafasını arasına sıkıştırsın. Yada ilk oyunda sahil bölümünde bulunan jeneratör gibi bir şeyin yanında indirdik diyelim, yine infazı onun içine atarak falan yapmasını isterim. Her bölümde farklı çevre kullanımı oluşturup, infaz çeşitlerini inanılmaz arttırabilirler. Benim beklentim bu yönde. Şimdi bu şekilde anlatınca friday 13 oyununa benzemiş olabilir ama çeşitlilik böyle rahat sağlanır diye düşünüyorum.


8- ilk oyunda silaha 2 adet ek geliştirme alabiliyorduk. Bu bazı silahlarda 300 parça, bazı silahlarda 400 parça oluyor. Şimdi bu noktada pek bir değişiklik olacağını sanmıyorum ama bu geliştirmeler oyunu özellikle son çeyrekte biraz anlamsız kolaylaştırıyor. Tüm takımın birincil silahında tüm geliştirmeyi alması demek, daha hızlı mermi doldurma, öldükten sonra daha fazla mermi, nişan ( dürbün )sallantısı , en önemlisi nişan alma hızı. Özellikle sniper kullananlar için nişan alma hızı çok önemli. İşte bu geliştirmeler oyun içinde sanki tek bir paket içindeymiş gibi alınıyor. Benim olmasını istediğim ise yine oyun içinde bu geliştirmeleri parçalarla alalım. Ama isteyen şarjör değiştirme hızına yoğunlaşsın, isteyen nişan alma hızına veya diğer 4-5 seçeneğe yoğunlaşsın. Oyun içinde hepsine sahip olduğumuz zaman inan oynanışımızı da etkiliyor. Tabi daha iyi onuyorsun ama asıl yeteneğin silahları geliştirmediğin ki halin. Onun için hepsinii birlikte yapmaktansa birer, birer olmasını tercih ederim.


9- Multiplayer modun aslında hiç üzerine düşülmemiş ols bile ufak bir amacı var. Oyun içinde düşman öldükten sonra topladığımız mavi ikmaller ile içinde bulunduğumuz klanı hayatta tutmaya çalışıyoruz. İlk oyunda bu olayı kimse takmadı. Ben de dahil. Ama sağlam mantık üzerine bir temel attılar. Her el = oyunda geçen bir güne denk düşüyordu. Ve klanımızı 12 hafta boyunca hayatta tutmak gerekiyor. Eğer başarabilirsek her 12 hafta bitirişimizde rütbe alıyorduk.

Şimdi bu olayı ya değiştirecekler. Ya sadece detaylandıracaklar, ya da animasyonlarla detaylandırılır. Ben olayın temelde aynı kalmasını ama detaylanmasını isteyenlerdenim. Birazdan yazacağım oyuna pve modu isteğine bağlı olarak, hayatta tuttuğumuz klan üyelerini pve modlara dahil etme gibi çılgın şeyler olabilir belki. Yada klanında 80 tane insan var diyelim. Bunlar duruma göre aç, hasta olabiliyorlar. Bu klanı ne kadar sağlıklı tutabilirsen sana pasif yetenekler verebilir. Normal pvp modundan ziyade, oyuna eklenmesini istediğim pve moduna doğrudan katkısı olabilir. Bu sistemin üstüne giderler mi bilmem. Ama bir şeyleri değiştireceklerinden kesin eminim.

10- Son ve en kral bekletim az önce bahsettiğim gibi Pve modları.

Bu kesinlikle oyuna farklı bir hava katacaktır. Unc4 referans alınarak yapılırsa dalga dalga gelen takırdayanlardan kurtulmak çok güzel olurdu. Benim bu yönde büyük bir beklentiim var. Pve görevler belki olmaz ama dalgayla gelen hayatta kalma modu enfes güzel olurdu. Hatta olayın içine biraz rpg öğeleri de katılsa... gerçi bu belki mokunu çıkarabilir. Ama olsa da hayır demem.


11- Ha bu arada en az 2 yıl destek olması kesin şart. Bunun bahanesi bile yok. Öyle oyunu çıkartıp 1 sene sonra kendi haline bırakalım derlerse büyük ayıp olacak. Günlük görevler de canlı tutmaya yaramaz. En az 2 sene olacak 2...
Geliyor gönlümün sultanı... uzun bekleyişin ardından 24 eylül gecesinde the last of part 2 için state of play düzenleniyor. Türkiye saatiyle 23:00'da başlayacak. Şu üç günü ölmeden sağ salim geçirebilirsek ne âlâ.

Büyük gün geldi çattı. Heyecanla bekliyoruz.

Şu adresten 23:00'da canlı izlenebilir

https://m.youtube.com/playstation?uid=-2Y8dQb0S6DtpxNgAKoJKA
ancak kendime gelebildim. öncelikle fragman inanılmazın ötesindeydi. oyundaki çevre, grafik, dinamiklerin dolgunluğunu çok güzel gösterdiler.

ne diyeceğimi bilemiyorum, 2020 yılının en iyi olacağı su getirmez bir gerçek. fragmanın sonunda joel'u görmek tarifsiz mutluluk. övülecek binlerce şey var.

gel gelelim ayrıntılara;

- naughty dog'ın şimdiye kadar yaptığı en büyük proje, en maliyetli ve en uzun oyunu olacakmış. minimum 15 saatlik bir süre bekleniyor

- oyun 2 disk olacak. evet yanlış duymadınız. bu demek oluyor ki, h-a-y-v-a-n gibi grafik göreceğiz. zaten fragmandan da bunu görebiliyorduk

- bu biraz daha sürpriz. oyun türkçe dublajlı çıkacak.

- ve tabiki canımız ciğeriimiz last of us'ımızın çıkış tarihi 21.02.2020 olarak açıklandı.

- mp için bir şey duyurulmadı ama 2 gün boyunca çeşitli röportajlar ve yeni bilgiler gelecekmiş.